پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اشتباه دولت فعلی این است که بلد نیست دو کار را با هم انجام دهد. می‌گویند گرانی را کنترل می‌کنیم، اما رونق از بازار گرفته شده است.

شعار سال: محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کاری که در «دولت مردم» در زمینه افزایش یارانه‌ها انجام می‌دهیم، از سیاست‌های کلان نظام خارج نیست و در اجرای این کار چارچوب‌ها را رعایت می‌کنیم. حتما کار را براساس برنامه چشم‌انداز 20 ساله دنبال می‌کنیم و برنامه‌های ما نیز منطبق بر برنامه ششم خواهد بود.

وی افزود: این موضوع که گفته می‌شود افزایش یارانه‌ها باعث گرانی می‌شود را قبول ندارم، می‌شود کنترل کرد و جلوی گرانی را گرفت تا هم رونق وجود داشته باشد و هم گرانی نباشد. یکی از اشتباهات دولت فعلی همین است که بلد نیستند دو کار را با هم انجام دهند. از یک سو می‌گویند می‌خواهیم گرانی را کنترل کنیم، اما رونق از بازار گرفته شده است.

قالیباف با بیان اینکه هم‌اکنون رونقی در اقتصاد وجود ندارد، گفت: این در حالی است که هم باید رونق وجود داشته باشد و هم گرانی نداشته باشیم. یک مدیر باید قادر باشد این دو کار را با هم تنظیم کند نه اینکه رکود را حاکم کند و بگوید گرانی نیست، البته اگر اقلام اساسی مردم را نگاه کنیم، شاهد هستیم گرانی هم وجود دارد. به عنوان نمونه قیمت قند و شکر از سال 92 تاکنون از 2500 تومان به 4500 تومان افزایش یافته، بنابراین گرانی هم وجود دارد و نباید بگوییم گرانی نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: منابع یارانه‌ای که ما عنوان می‌کنیم، موجود است و مجوزهای قانونی آن هم وجود دارد. برای اجرای این کار تنها نیاز است وقت بگذاریم و حال و حوصله داشته باشیم. اگر دغدغه ما دغدغه مردم باشد، این کار قابل انجام است. یارانه‌ای که در سال 89 به مردم پرداخت می‌شده 45 هزار و 500 تومان بود؛ در این مدت بودجه جاری دولت سه برابر شده و از 104 هزار میلیارد تومان به 330 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما امروز قدرت خرید آن 45 هزار و 500 تومان سال 89 به اندازه 15 هزار تومان امروز است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل باید یارانه افرادی که زندگی آنها تنها با یارانه‌ها می‌چرخد را به اندازه تورم افزایش دهیم. قانون هم این اجازه را به ما داده است. گاهی اوقات بعضی افراد می‌گویند نباید یارانه داد. از روز اول دولت و بعضی از حامیان دولت موافق یارانه نبودند، حتی آن روزی که می‌خواستند یارانه ها را که حق مردم است بدهند، می‌گفتند عذاب می‌کشیم و یارانه می‌دهیم.

قالیباف با بیان اینکه آنها به دنبال قطع یارانه هستند و این هم حتما به مصلحت شرایط بد اقتصادی کشور ما، مخصوصا شرایط مردم محروم نیست، گفت: من در ایام عید امسال به منطقه دغاغله اهواز رفته بودم و به خانواده هفت نفره‌ای سر زدم که پدرشان را هم از دست داده بودند. این افراد جز یارانه هیچ منبع درآمد دیگری نداشتند، در این شرایط این خانواده ها چه کار باید بکنند؟

اعتراض به پخش همزمان ۲ برنامه تلویزیونی قالیباف در صداوسیما

ستاد محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به پخش همزمان دومین مستند و دومین گفت‌وگوی ویژه خبری وی اعتراض کرد.

همزمانی پخش دومین مستند محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با دومین حضور وی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری که قرار است امشب (پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت) به ترتیب از شبکه‌های اول و دوم سیما پخش شود، مورد اعتراض نماینده ستاد محمدباقر قالیباف قرار گرفت.

نماینده ستاد قالیباف با نگارش نامه‌ای به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعتراض خود را اعلام و خواستار تغییر در پخش همزمان ۲ برنامه این داوطلب شد.

ستاد قالیباف معتقد است همزمانی پخش ۲ برنامه یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری فرصت مناسب تبلیغات نامزدها در صداوسیما و امکان استفاده مناسب از زمان پخش تبلیغات را از داوطلب سلب کرده و موجب واکنش منفی مخاطبان خواهد بود.

ستاد قالیباف با توجه به همین موضوعات، خواستار تغییر زمان پخش برنامه‌های نامزد خود به صورتی‌ است که دو برنامه این نامزد در یک زمان پخش نشود تا فرصت این داوطلب در پخش برنامه هایش از بین نرود.

پیشتر قرار بود مستند محمدباقر قالیباف ساعت ۲۲ امشب (پنجشنبه) و گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور وی شنبه پخش شود اما به دلیل تغییر در زمان برنامه نامزدهای انتخابات، مستند قالیباف همزمان با گفت‌وگوی ویژه وی پخش خواهد شد که همین موضوع باعث اعتراض ستاد قالیباف شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 96، کد مطلب: 664289: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
مگر اینکه گروه های هدف رو دقیق مشخص کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین