پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
گروه تروریستی داعش توانسته است از راهها و منابع گوناگون به سامانه های الکترونیکی ساخت روسیه برای جنگ افزارهای انفرادی دست یابد.

شعار سال: شبه نظامیان داعش و جبهه النصره تسلیحات مجهز به دوربین های الکترونیکی دید شبانه را که در کارخانه های روسیه تولید شده اند، از راههای مختلف بدست آورده اند.
بنا به گزارش روز پنجشنبه رسانه روسی اسپوتنیک، یک منبع آگاه بدون معرفی نام به روزنامه کامرسانت گفت: مبدل های الکترونوری تولید کارخانه های روسیه را در آنجا (مقر تروریست ها) پیدا کردیم.
بنا به این گزارش، کارشناسان نظامی سوریه با بررسی تسلیحات تروریست ها به نتیجه وجود این جنگ افزارها رسیدند، اما هنوز این موضوع که چگونه مبدل های الکترونوری به منطقه عملیات جنگی منتقل شده، مشخص نشده است.
به گفته کارشناس روس، شبه نظامیان از تفنگ هایی استفاده می کنند که جزئی از تسلیحات سازمانی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله Remington MSR آمریکایی و Steyr Mannlicher SSG 08 اتریشی است و در این جنگ افزارها باید از نشانه گیرهای مدرن استفاده کرد که در زمان حاضر در روسیه و آمریکا تولید می شود.
وی افزوده است: در آمریکا و روسیه انتقال نشانه گیرها با دوربین های الکترونیکی دید شبانه نسل سوم به خارج از هر دو کشور اکیدا ممنوع است.
به نوشته کامرسانت، طبق یکی از گزینه ها، این وسایل احتمالا از طریق کشور ثالث به سوریه منتقل شده و نشانه گیرهای دید شبانه یا اجزای آنها از روسیه و رسمی به کشورها تحویل شده است.
ژنرال ولادیمیر بوگاتیروف رئیس هیأت مدیران انجمن ملی افسران ذخیره نیروهای مسلح روسیه نیز در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: کیفیت مبدل های الکترونوری عالی است. استفاده از آنها در تفنگ های تک تیراندازان وسیله خوبی برای تشدید قدرت است و از این رو طبیعتا شکار آنها در یک سری از کشورها جریان دارد.
به عقیده کارشناس روس، گزینه های چندی درباره اینکه چگونه این وسایل الکترونیکی روسی توانسته سر از سوریه در آورد، عنوان می شود، از جمله اینکه نشانه گیرهای دید شبانه با لوازم یدکی را به کشورهایی صادر کردیم که از نظر نظام مناسبات و انجام قراردادها ارتباط نزدیکی با روسیه دارند و احتمال هست که از آنجا نشت لوازم صورت گرفته باشد.
وی ادامه داده است: دوم اینکه نباید فراموش شود، بیش از 2500 شهروند روسیه در صفوف داعش هستند و نمی توان تضمین کرد، یکی از آنها به شکلی نتواند این سلاح را قاچاق به دست داعشی ها برساند.
«افزون بر این، هر چیز تحویلی به سوریه می تواند به کشورهای سوم نیز تحویل شود و از این رو امکان جابجایی های گسترده هست. جنگ افزارهای زیادی از بلغارستان و شاید هم از کشورهای عضو جامعه همسود -اوکراین- به آن ناحیه (سوریه) منتقل می شود

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 96، کد مطلب: 82525702: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین