پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
(IND) یا تجهیزات هسته‌ای بهبود یافته نوعی بمب هسته‌ای است که بنابر تعاریف موجود توسط گروه‌های غیردولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت انفجار می‌تواند باعث مرگ هزاران نفر و انتشار تشعشعات هسته‌ای در محدوده‌ای مشخص شود.

شعارسال: پایگاه خبری نشنال اینترست در گزارشی نوشت: بنابر گزارش سازمان امنیت داخلی آمریکا اگر یک گروه تروریستی قادر به استفاده از یک بمب هسته‌ای 10 کیلوتنی در 11 سپتامبر بود و آن را در یک شهر پر جمعیت منفجر می‌کرد حدود یک صد هزار کشته و آلودگی رادیو اکتیو محدوده‌ای به اندازه سه هزار مترمربع را آلوده می‌کرد.

جهان زمان طولانی است که منتظر یک حمله هسته‌ای تروریستی است. در واقع تعداد زیادی از مطالعات پیش‌بینی‌ها و هشدارها در مورد IND یا تجهیزات هسته‌ای بهبود یافته انجام شده که همه فکر می‌کنند که بروز چنین حمله‌ای اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، باراک اوباما آوریل گذشته اعلام کرد که انجام یک حمله تروریستی هسته‌ای می‌تواند جهان را تغییر دهد.

اوباما با اشاره به تسلیحات شیمیایی استفاده شده در سوریه توسط داعش هشدار داد که هیچ شکی وجود ندارد که اگر تروریست‌ها به بمب‌های هسته‌ای یا مواد هسته‌ای دست یابند قطعا از آن استفاده خواهند کرد تا تعداد زیادی از انسان‌های بی‌گناه را به کام مرگ بکشانند.

او افزود: تنهاترین و موثرترین راه‌حل مقابله با هرگونه حمله هسته‌ای تروریستی مراقبت و افزایش امنیت کامل مواد هسته‌ای است تا اطمینان یابیم به دست تروریست‌ها نمی‌افتد.

مشکل اصلی آن است که مقادیر زیادی از مواد هسته‌ای در سرتاسر جهان وجود دارد که شامل ذخائر اتحاد جماهیر شوروی در روسیه و در کشوری هم‌چون پاکستان می‌شود.

تروریست‌ها شاید حتی مجبور به سرقت یا ساخت یک بمب هسته‌ای نباشند، آن‌ها فقط باید آن را از کشوری که دارای اقتصاد فلج است مثل کره شمالی خریداری کنند. داعش می‌تواند پول‌های کلان به دست آورده از فروش غیرقانونی نفت و اجسام باستانی را برای خرید یک بمب هسته ای هزینه کنند. ترورست ها حتی مجبور به منفجر کردن یک بمب هسته ای نیستند. آن ها می توانند از (RDD)، تجهیزات متشعشع رادیو اکتیو نیز استفاده کنند. تنها منفجر کردن یک بمب کثیف که باعث انتشار تشعشعات رادیو اکتیو می شود جدا از خساراتی که ایجاد می کند باعث ترس و وحشت و هرج و مرج در جامعه می شود.

بنابر تعریف پنتاگون (IND) ابزاری است که شامل مواد شکافت ناپذیر است و توسط گروه های غیر رسمی ساخته و طراحی می شود که می توان آن را نوعی سلاح هسته ای دانست که تحت کنترل یک دولت نیست.

همچنین به نقل از آژانس مدیریت اضطراری فدرال آمریکا، (IND) یک سلاح هسته ای قاچاق است که از یک کشور هسته ای خریداری شده و یا به سرقت رفته است یا سلاحی که توسط گروه تروریستی و با استفاده از مواد هسته ای که به طور غیر قانونی به دست آورده ساخته می شود. قدرت تولید شده توسط (IND) باعث تولید گرمای بسیار زیاد و انتشار مقادیر زیادی رادیو اکتیو می شود که تا فاصله مشخصی بسیار کشنده خواهد بود.

(IND) همچنین می تواند باعث ایجاد گرد و غبار اتمی شود که می تواند در محدود بسیار وسیعی و تا مدتی نامعلوم معلق بماند.

با توجه به این تعاریف (IND) یا تجهیزات بهبود یافته هسته ای را می توان سلاحی دانست که توسط یک گروه غیر دولتی ساخته شده باشد. حتی در صورتی که خود بمب از سوی پاکستان یا روسیه ساخته شده باشد. در واقع (IND) سلاحی است که توسط یک گروه غیر دولتی کنترل و استفاده می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13آذر1395، کدخبر: 95091307169: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
از طرف امریکا وعربستان همایت میشه که از بمب هسته ای استفاده میکنه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین