پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم گیلان در دوران مختلف تاریخ درخشیدند و توانستند برای ایران مجاهدت کنند و در استعداد و هوش بی‌نظیر هستند.
شعارسال: محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در جمع مردم گیلان در سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی این شهر با سلام و درود به مردم غیور این استان اظهار کرد: مردم گیلان در دوران مختلف تاریخ درخشیدند و توانستند برای ایران مجاهدت کنند و نهضت بزرگ جنگل در مقابل استعمار و استکبار را مشاهده می‌کنیم. اهم سخنان قالیباف در ادامه می‌آید:

خوشحال هستم در جمع شما مردم غیور و شهید پرور سرزمین انقلابی گیلان حضور پیدا کرده ام. استانی که وقتی به تاریخ پر افتخار کشور و لحظات سرنوشت ساز برای این ملت عزیز مثل مشروطه نگاه می کنیم می بینیم مردمش چطور درخشیدهاند و توانسته اند برای این ملت و ایران عزیز ما مجاهدت کنند.

وقتی در وقایع ضد استعماری و ضد استکباری نگاه می کنیم، نهضت بزرگ جنگل و رشادت مردم این سرزمین را می بینیم. در مبارزات دوران انقلاب، دفاع مقدس و امروز هم برای حفظ امنیت ملی و مبارزه با کسانی که تروریسم را در منطقه توسعه داده اند و برای دفاع از مظلومان شاهد هستیم که مردم خطه سبز گیلان افتخار آفرین بوده و هستند.

کشور ما در حوزه منابع انسانی مایه افتخار است. امروز یکی از چالش های مهم کشورهای پیشرفته دنیا بحران منابع انسانی و نیروی جوان ماهر تحصیل کرده است اما این مزیت کشور ما وجود دارد. در حوزه منابع انسانی استعداد ها و هوش سرشاری در استان گیلان وجود دارد؛ به نحوی که گیلان از استان های نام آور ما در حوزه خلاقیت و هوشمندی جوانان این سرزمین است.

در زمینه منابع مادی نیز همه اعداد و ارقام نشان می دهد اگر یک درصد خاک و جمعیت دنیا را داریم اما حداقل 5 درصد از منابع را در کشور داریم. یکی از منابع با ارزش و کم نظیر مربوط به گاز و نفت است.

کشور ما امروز سرجمع نفت و گاز رتبه اول را در جهان دارد. 18 درصد منابع نفت و گاز جهان را داریم.

در حوزه پیشرفت علمی شاهد هستیم در بسیاری از زمینه هایی که می تواند تحول ایجاد کند، در مرزهای دانش دنیا هستیم و رشد بی نظیری داریم اما باید اقرار کنیم که متاسفانه با همه این ظرفیت هایی که ما از آنها بحق نام می بریم، دچار مشکلات زیادی هستیم.

استان گیلان سرشار از فرصت ها و مزیت ها در حوزه کشاورزی، صنعت، دریا، گردشگری و ... است اما واقعیت تلخ این است که در چنین سرزمینی با چنین استعدادی مردم ما فقیرانه در کشور زندگی می کنند و هر روز درآمد کشور و درآمد مردم رو به کاهش است به جای افزایش

اگر امروز می گوییم بحران اقتصادی وجود دارد، کسی نیست که به این مطلب اشاره نکند. موضوع بیکاری، رکود و گرانی همه بخش های مختلف کشور را در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و مخصوصا در حوزه بیکاری جوانان عزیز ما را دچار مشکل جدی و اساسی کرده است.

ما باید از خود سوال کنیم علت این موضوع چی است؟ چرا باید اینگونه باشد. بر این باور هستم امروز چالش اصلی ما ناکارآمدی و ضعف مدیریت در اداره کشور است که ما را به این روز رسانده است.

در چنین شرایطی وقتی در هر کشوری بحران اقتصادی پیش می آید دولت ها هستند که به کمک می آیند و وظیفه خودشان می دانند این کمک را انجام دهند، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم مجموعه سیاست هایی که اعمال می شود گره گشا و موثر نیستند و دولت نتوانسته است این مشکلات را حل و فصل کند.

این موضوع تعارف بردار نیست زیرا مردم هر روز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

در بعد کشاورزی در همین استان در حوزه چای کاری و صنعت چای در حوزه ابریشم، زیتون و برنج کاری و در حوزه های صنعتی دچار مشکل هستیم، این در حالی است که چاره اندیشی برای این مشکلات نمی بینیم و حتی چشم انداز پیش رو برای حل مشکل نیست. این یعنی ناکارآمدی نظام اجرایی کشور در اداره کشور.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1396، کدخبر: 724781، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
مگه کنار نرفته؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین