پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
نبود نظارت کافی بر روند قیمت گذاری اجاره بهاء ها در شهرهای مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد و تنظیم کردن اجاره بهاء مغازه ها با وضعیت درآمدی صاحب ملک از مشکلات اساسی کسبه بازار سراسر شهرهای این استان است.

شعار سال: لنده به نسبت سایر شهر شاید کمترین میزان فروش را به دلیل ناتوانی قدرت خرید مردم دارند چرا که بخشی از همین فروش آنان نیز به صورت نسیه می باشد و همین امر کار دکان داری را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

گرانی بهای اجاره مغازه ها در کهگیلویه وبویراحمد به یکی از مشکلات اساسی کسبه بازار تبدیل شده است به طوری که بهای اجاره بسیاری از مغازه ها طی چند ماه گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته و این مهم سبب نارضایتی و اعتراض کسبه شده است.

در این بین شاید حوزه اجاره و رهن املاک به خصوص مغازه ها در شهرهای این استان را از بخش هایی برشمرد که نظارت و کنترلی بر روی آن انجام نمی شود و متولی مشخصی هم ندارد و این موضوع سبب شده مالکان و صاحبان املاک براساس سلیقه و به تناسب نیاز خود، اجاره و رهن را تعیین و به متقاضیان تحمیل کنند. که فرد مستاجر ناچار به پذیرش است و در این بین نیز جای هیچ چانه زنی وجود ندارد.

از طرف دیگر مغاز هایی که متراژ بالاتری دارند از افزایش قابل توجه تری برخوردار هستند و نکته جالب تر اینکه اگر شخصی بخواهد در این مغازه ها هزینه ای کند صاحب ملک به هیچ وجه زیربار هزینه ها نخواهد رفت.

این رویه تنها مختص به شهر لنده نیست بلکه در شهرهای یاسوج، دهدشت، دوگنبدان، چرام، سی سخت، بهمئی و باشت و شهرهای کوچک تر استان این افزایش اجاره بهاء بر گرده مستاجرین همچنان سنگینی می کند و هیچ نهادی وظیفه نظارت و کنترل وضع موجود را از وظایف خود نمی داند و صاحب مالک تعیین کننده آخرین نرخ ها هستند.

یکی از کسبه بازار یاسوجی در گفت وگو با خبرنگارخبرلنده،گفت: سال گذشته ماهیانه سه میلیون تومان اجاره می دادیم که امسال پنج میلیون تومان در ماه رسیده است و صاحب ملک نیز طلب ودیعه ای 50میلیون تومانی نیز به عنوان وجه التزام از ما داشت.

وی افزود: باتوجه به رکود موجود در بازار و کاهش قدرت خرید مردم پرداخت اجاره بهاء با این حجم اجاره واقعاً کار ما را دشوار تر کرده است.

یکی دیگر از کسبه بازار در شهرلنده در گفت و گو با خبرنگارخبرلنده،گفت: هیچ نهاد یا اداره و یا سازمانی بر روند قیمت گذاری ملک و مستاجر نظارتی ندارد به طوری که علاوه بر مغازهای بازار وضعیت منازل اجاره ای هم حال روز خوشی ندارند و گرانی اجاره بهاء به یک معضل جدی تبدیل شده است.

این کسبه بازار لنده ای گفت: برای فرار از اجاره هباء های سنگین خیابان اصلی در لنده مجبوریم به خیابان های اطراف و کوچه ها پناه ببریم که با توجه به وضعیت اسف بار بازار باز هم به ضرر و زیان ما خواهد بود.

به هرحال مشکلات گرانی بازار و رکود و همچنین کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است تا مشکلات کسبه بازار چندین و چند برابر شود و هم بازاریان گلایه مند باشند و هم مشتریان.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار 1دی 96، کدمطلب:1263055، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین