پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
امروزه بحث نگهداری راه ها مهمتر از احداث خود راه است چرا که بر اثر حجم زیاد عبور و مرور ممکن است این راه آسیب ببیند و نیازمند نگهداری و راهداری بیشتر است.

شعار سال: امروزه توسعه راه های اصلی و فرعی به خصوص راه های روستایی یکی از مهمترین اولویت های دولت های مختلف به شمار می آید و با نگاهی کوتاه به محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه وبویراحمد و سایر استان های کشور شاهد حجم عظیمی از حضور دستگاه های راه سازی برای توسعه راه ها و بزرگ راه ها هستیم که در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی راه ها، کاهش میزان سوخت و وقت استفاده کنندگان از راه ها و کاهش میسر انتقال و ترانزیت کالا ها مهمترین هدف از ایجاد این راه ها است.

بدون شک وقتی میلیاردها تومان صرف احداث این همه راه می شود بحث نگهداری و راهداری این راه ها بعد از تحویل مهمترین بخش به شمار می آید که وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

جاده های شهری و روستایی نیز از این قائده مستثنی نبوده و پس از آسفالت و تکمیل نیازمند راهداری هستند که گویا در این حوزه در شهرستان لنده چندان به راه های روستایی آسفالته اهمیت داده نمی شود که صد البته حرف مسئولان هم کمبود اعتبارات است.

با نگاهی گذارا به جاده لنده به وحدت آباد به خصوص در نزدیکی روستای مورجن شاهد خالی شدن و تخریب آسفالت جاده اصلی روستاهای بخش موگرمون هستیم که شاید با اقدام ناچیز راهدای و ریختن چندین سرویس مخلوط و جانمایی سنگ های بزرگ در کنار دره های فصلی که عامل تخریب جاده هستند بتوان از تخریب بیشتر آن جلوگیری کرد.

این جاده مسیر اصلی بیش از 15هزارنفر عشایر و 3 تا 5هزارنفر جمعیت روستایی و هزاران نفر گردشگر در فصول مختلف سال است که اگر هرچه سریعتر اقدامی در خصوص نگهداری آن نشود شاید کار جابجایی تعداد استفاده کنندگان از این راه واقعا برای مسئولان سخت خواهد بود.

انتظار می رود مسئولان حوزه راهدای شهرستان لنده امروز با کمی تدبیر و تدبر نسبت به پر کردن دره کنارگذر این محور از بروز فاجعه ای بزرگ از هم اکنون جلوگیری کنند و به قول معروف علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد تا فردا نیاز به حجم عظیمی اعتبار بعد از تخریب آن نباشد.

جاده ای که امروز تنها با چندین سرویس مخلوط و جانمایی سنگ های بزرگ قابل تعمیر است فردا با هزینه های چندصد میلیونی غیر قابل تعمیر خواهد بود.

شهرستان لنده دارای دو بخش مرکزی و موگرمون و دارای 22هزارنفر جمعیت و 80 روستای دارای سکنه می باشد و در فاصله 208کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح گودرز، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:104798، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین