پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست از برنامه‌ریزی برای ۱۳۰ منطقه حفاظت شده در راستای توسعه گردشگری و توجه به تنوع زیستی خبر داد.

شعارسال: حمید گشتاسب میگونی در مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: گردشگری سالم، پایدار و مستمر می‌تواند در رشد کشور و اشتغالزایی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بستر اصلی گردشگری طبیعت است و باید این بستر تداوم داشته باشد و برای استمرار آن نیز باید شاخص‌هایی مورد توجه واقع شود.

مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: توسعه گردشگری نیز باید براساس معیارهای پایدار انجام گیرد؛ مسائل اکولوژیکی، اقتصادی و فرهنگی نیز باید حفظ شود و به تعهدات، توجه لازم صورت گیرد.

میگونی تاکید کرد: به طور حتم محیط طبیعی، فرهنگی و انسانی در بستر گردشگری حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جوامع محلی در حفظ و استمرار گردشگری اهمیت دارند، گفت: باید برای پیشرفت گردشگری جنبه‌های فرهنگی و سنتی لحاظ شود؛ اکوتوریسم 800 شاخه فرعی دارد که می‌تواند موجب اشتغالزایی شود.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری در ایران را دارای ریشه‌ای تاریخی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: گردشگری در ایران ریشه‌ای تاریخی و فرهنگی دارد که با ادبیات مردم عجین شده و باید به فاصله موجود در طبیعت و اکوتوریسم توجه شود.

میگونی با بیان اینکه گردشگری در اشتغال، درآمدزایی، کاهش بیکاری و منابع انرژی اثرگذار است، افزود: باید اشتغالزایی و رفع بیکاری که از گردشگری ایجاد می‌شود مورد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در طی سالهای اخیر صنعت گردشگری بیش از 50 درصد از درآمدهای جهان را به خود اختصاص داده و ایران سهم کمی از این موضوع دارد.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مناطق حفاظت شده و تنوع زیستی در گردشگری تاثیر دارد، گفت: اعتقاد داریم اگر به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی به همراه همکاری با جوامع محلی دروازه‌های مناطق حفاظت شده را نبندیم، گفت: اگر به طور اصولی دربهای مناطق را باز کنیم می‌توانیم باعث شکوفایی و رونق در اقتصاد جوامع محلی باشیم.

میگونی با بیان اینکه نخستین برنامه برای جوامع محلی به سبب رشد گردشگری اجرایی شده است، تصریح کرد: این برنامه مهم درباره پارک ملی خَبر کرمان شروع شده است.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق حفاظت شده نیز آمادگی برای پذیرش گردشگر در حال برنامه‌ریزی است، گفت: ما برای 130 منطقه برنامه داریم و کسانی که آمادگی مشارکت را دارند باید حضور ویژه‌ای پیدا کنند تا به رشد گردشگری و تنوع زیستی بینجامد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1خرداد1396، کدخبر: 1416853: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین