پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین ۳۶۴ مصوبه با ۲۸۰ میلیارد تومان اجرایی شد اما عملیاتی شدن بقیه منویات معظم له نیازمند عزم جدی مسئولان و برنامه‌ریزی برای تحقق آن در برنامه ششم است.

شعار سال: ۲۵ آذرماه سالروز سفر تاریخی و پر خیروبرکت مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به استان قزوین است، این سفر به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ استان است و به‌ یقین اگر این سفر و برکات آن نبود بسیاری از طرح های بزرگ که حتی در قالب سفرهای مختلف دولت مصوب شده بود قابلیت اجرا نمی‌یافت.

فریدون همتی استاندار قزوین پیش از این درباره دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین گفته بود: مدیریت ارشد استان با اعتقاد راسخ به این مجموعه معارف و دیدگاه‌های عمیق به عنوان اسناد بالادستی‌ توسعه استان در ابعاد ملی و استانی بر آن است که در برنامه ششم توسعه کشور و استان جبران مافات کرده و به حول و قوه الهی این مهم را در قالب راهبردها و اقدامات برنامه‌های یادشده به منصه ظهور برساند.

وی بیان کرد: استان قزوین در بیان رهبر فرزانه انقلاب، دارای سابقه کهن و ریشه‌دار به‌مثابه بخشی از تاریخ و پیشینه فرهنگی پرافتخار ملت ایران، باسابقه ۱۰۰۰ ساله به‌عنوان مرکز فقه و فلسفه و شهری کهن است، مردم قزوین مردمی وفادار، مومن، متدین، دارای مناعت طبع، فداکار، سخاوتمند و اهل مشارکت در کارهای بزرگ و خیر توصیف‌شده است.

استاندار قزوین یادآور شد: به‌تصریح مقام معظم رهبری، استان قزوین مجموعه‌ای از نقاط جذاب، مثبت، امیدبخش و ترکیب بدیعی از استعدادها و موهبت‌های خدادادی، فرزانگی، فکر، هنر، ادب، علم، استعداد، کشاورزی و صنعت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سفر پر خیروبرکت مقام عظمای ولایت به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان بود که متأسفانه بخش مهمی از دیدگاه‌های راهبردی ایشان در سطوح ملی و استانی مغفول مانده و هنوز عملیاتی نشده است که با جدیت و عزم راسخ تلاش خواهیم کرد منویات رهبری را در برنامه ششم اجرا کنیم و مدیران را در این راه ملزم خواهیم کرد در این مسیر گام بردارند.

*یاری: اجرای ۳۶۴ مصوبه با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در استان قزوین

ابوالفضل یاری مدیرکل برنامه‌وبودجه استانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همه ۳۶۴ طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به قزوین با ۲۸۰ میلیارد تومان تکمیل و اجرایی شده است.

یاری افزود: این طرح‌ها در عرصه‌های مختلف است که جهاد کشاورزی با ۸۰ طرح، راه و ترابری با ۶۶ طرح، آب و فاضلاب روستایی با ۶۵ و بنیاد مسکن با ۱۷ بیشترین تعداد طرح‌ها را داشته‌اند.

وی گفت: احداث ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در حوزه اوقاف و امور خیریه، احداث ورزشگاه ۱۵ هزارنفری و ۵۰ زمین و سالن ورزشی، اجرای راه قزوین، الموت به تنکابن، بزرگراه قزوین- تاکستان و قزوین، بویین‌زهرا، احداث سالن اصلاح و تربیت دختران و پسران، سالن ورزشی کارگران شهرستان تاکستان، پنج مدرسه شبانه‌روزی، اجرای ۱۷ پروژه طرح هادی روستایی، ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ولایت و ۱۲ خانه بهداشت روستایی، سه مجتمع گلخانه‌ای و اجرای ۸۰ پروژه آب‌رسانی کشاورزی روستایی از مهم‌ترین مصوبات سفر معظم له به استان است.

مدیرکل برنامه‌وبودجه استانداری قزوین اضافه کرد: در این سفر همچنین مطالعات چند پروژه دیگر آغاز شد که پس‌ازآن در سفرهای مختلف حیات دولت ردیف اجرایی آن‌ها گرفته شد که تخصیص سهم بیشتری از آب شاهرود و طالقان به قزوین، تغذیه مصنوعی در نقاط مختلف دشت قزوین، مطالعه شش سد مخزنی و احیای دشت قزوین ازجمله آن‌هاست.

*راهبردها و اقدامات مربوط به توسعه استان قزوین در سطح ملی

یاری تصریح کرد: در اقدامات مربوط به توسعه استان اجرایی کردن ابعاد ملی منویات مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین شامل توجه ویژه به توسعه بخش کشاورزی و آب‌رسانی به دشت قزوین به‌عنوان یک پروژه بسیار مهم دیده‌شده که بازگشت اعتلای تاریخی و علمی قزوین، توجه به پیشینه و سرآمدان هندسه فرهنگی تاریخی قزوین، پیش تازی و الگودهی انقلاب اسلامی به بیداری امت اسلامی، توجه به هویت فرهنگی به‌مثابه تضمین‌کننده هویت سیاسی و اقتصادی، توجه به اولویت‌ها در تخصیص بودجه فعالیت‌ های فرهنگی، تفکر و پرهیز از فکر ترجمه‌ای و غرب‌زدگی، توجه به پشتوانه مردمی، ایمان و دفاع از حقانیت پیش‌بینی‌شده است.

همچنین راهبردها و اقدامات منبعث از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در سطح استانی در امور مدیریت راهبردی توسعه استان، توجه به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و علوی، کلان نگری و ملاحظه همه جوانب در فرایند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، استفاده از نقاط قوت و ظرفیت‌های ارزشمند استان گنجانده‌شده است.

در این میان توجه ویژه به سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، نوع آوری و خلاقیت، نشاط و رویش جدید در همه سطوح مدیریتی و اجرایی، نگاه درون گرایانه برای پیشرفت استان، تهیه و اجرای برنامه جامع مبارزه با فساد اداری با اولویت قوه مجریه، پیگیری دائمی مسئولان استانی خصوصاً استاندار قزوین از مرکز کشور و تلاش برای اجرای تعهدات برنامه‌های مصوب، تدوین و اجرای برنامه‌ها و تصمیمات اجرایی متناسب با ظرفیت‌های استان با حضور مسئولان ملی در استان، اهتمام به اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه بخش تعاونی برای رشد اشتغال در همه بخش‌ها دیده‌شده است.

نیاز علی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بخش کشاورزی گفت: در بخش آب و کشاورزی، احیاء کامل و همه‌ جانبه دشت قزوین و رشد بخش کشاورزی به‌عنوان سیاست اصلی پیشرفت استان دیده‌شده و تأکید بر قابلیت‌ها و استعداد استثنایی دشت قزوین و توقعات مردم در برنامه‌ریزی برای پیشرفت بخش کشاورزی، توجه ویژه به توسعه بخش کشاورزی و آب‌رسانی به دشت قزوین به‌عنوان مهم‌ترین پژوه استان، جهت‌گیری توسعه صنعتی متناسب با بخش کشاورزی و مراقبت از تجاوز صنعت به حدود مرزهای کشاورزی باید موردتوجه قرار گیرد که در برنامه‌ریزی و اجرای آن مصمم هستیم.

علی پرزحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در باره راهبردهای بخش صنعت تصریح کرد: در بخش صنعت، جامع‌نگری و برنامه‌ریزی پیشرفت صنعتی استان قزوین، جهت‌ گیری توسعه صنعتی متناسب با بخش کشاورزی و بررسی توسعه نیافتن صنایع نافی بخش کشاورزی، ساماندهی و آسیب‌شناسی تعطیلی واحدهای صنعتی، تدبیر حاکمیتی بخش صنعت و مراقبت از ویژه خواری و لزوم توسعه واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی موردتوجه است.

در این میان در بخش علم و فناوری هم برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده که اتصال واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، توجه به حرکت علمی و چشم‌انداز بخش دانشگاهیان در مسیر پیشرفت کشور، اهمیت دادن به نکات پیشنهادی و درخواست دانشگاهیان، بررسی ایجاد شهرک تحقیقاتی باید عملیاتی شود.

در بخش فرهنگ، بازگشت اعتلای تاریخی و علمی قزوین به‌مثابه رسالت حوزویان اهل قزوین، توجه به پیشینه و سرآمدان هندسه فرهنگی، تاریخی قزوین، توجه به تاریخ و فرهنگ قزوین به‌مثابه تکیه‌گاه جوانان، اولویت‌ دادن در تخصیص بودجه فعالیت‌های فرهنگی و لزوم حضور تبلیغی حوزویان در روستاها دیده‌شده که با اجرای آن می‌توان تحول در این حوزه مهم را محقق کرد.

بدیهی است اجرایی شدن منویات رهبری که به‌مثابه یک کار کارشناسی شده تمامی نیازهای توسعه استان در بخش‌های مختلف در آن دیده شده نیازمند عزم جدی مسئولان نه در شعار بلکه در عمل است که این کار به برنامه‌ریزی و تدبیر و تلاشی شبانه‌روزی نیاز دارد تا بتوان قزوین را در ردیف استان‌های توسعه‌یافته، برخوردار و شاخص که محلی مناسب برای زندگی، کار وتلاش و کسب‌وکار توأم با معنویت قرارداد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 25 آذر 1394 کد مطلب : 3001166 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین