پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
استاندار لرستان گفت: هم اکنون شاخص بهره مندی روستاهای این استان از آب شرب به 84 درصد می رسد و تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار از شبکه آبرسانی روستایی بهره مند خواهند شد.

شعار سال: هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از نیروگاه سد رودبار الیگودرز با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای آب رسانی به روستاها اظهار کرد: در این مدت اعتبارات آبرسانی روستایی 425درصد رشد داشته است.
بازوند با بیان اینکه راه اندازی نیروگاه و سد رودبار نیز بدون شک در محرومیت زدایی لرستان اثرات مطلوبی خواهد داشت افزود: بنا بر برنامه ششم توسعه تولید چهار هزار مگاوات برق در کشور در نظر گرفته شده که از این میزان یکهزار و 500 مگاوات در لرستان به انجام رسیده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت ، لرستان در دولت جدید می تواند به قطب تولید برق در کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه سد بخیتاری در آینده ای نزدیک شروع به کار می کند گفت: سد بختیاری یکی از مطالبات مردم نه تنها در لرستان بلکه از انتظارات ملی است که در این دولت تحقق می یابد.
بازوند با اشاره به اهمیت سد بختیاری در محرومیت زدایی از منطقه گفت: 750 مگاوات برق خروجی عملیات سد بختیاری است.
به گفته وی افتتاح سدهایی همچون ایوشان، مروک و حوضیان از جمله مصداق های توجه دولت تدبیر و امید به ایجاد زیرساخت های توسعه در لرستان است.
وی با اشاره به در دست اقدام بودن سد معشوره و کمندان ازنا ، خواستار تسریع در ساخت این 2 سد شد و اظهار کرد: حدود 13 هزار نفر از جمعیت شهرستان الیگودرز که در مسیر قمرود قرار داشتند دچار مشکل آب آشامیدنی هشتند که انتظار داریم برای رفع این مشکل وزارت نیرو اقدام کند.
استاندار لرستان یادآور شد: سد عالی محمود در الیگودر نیازمند اعتبارات لازم است تا با احداث و راه اندازی آن بتوان بخشی از مشکلات مردم را مرتفع ساخت.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:با توجه به اجرای طرح قمرود در این شهرستان مشکلاتی برای مردم منطقه به وجود آمده که مردم تقاضای ساماندهی و رفع این مشکلات را دارند.
محمد خدابخشی بیان کرد: در حال حاضر 141 روستا در مسیر رودخانه قمرد واقع شده که دچارمشکل آب آشامیدنی هستند و مسئله مطالبات تملک زمین های مردم در حاشیه سد خان آباد نیز هنوز پرداخت نشده است.
خدابخشی اظهار کرد:با توجه به اینکه شهرستان الیگودرز نرخ نخست بیکاری کشور را داراد انتظار می رود که سهم نیروی کار این شهرستان در راستای اجرای فاز 2 نیروگاه سد رودبار که از اقتصادی ترین طرح ها می باشد در نظر گرفته شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود : این سد قادر به محرومیت زدایی این منطقه است در حالیکه 101 روستای بالای 50 خانوار هنوز بدون برق هستند و همچنان مشکل آب آشامیدنی دارند.
وی به جاده الیگودرز به خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: موقعیت این جاده استراتژیک است ومهمترین ذی نفع این جاده وزارت نیرومی باشد که می تواند در مسیر جاده الیگودرز به مسجد سلیمان چندین سد و نیروگاه تاسیس کند.
این نیروگاه سطحی که از دو واحد 225 مگاواتی تشکیل شده و امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد، تولید سالانه آن با ضریب کارکرد 25 درصد معادل 986 گیگاوات ساعت است.
این نیروگاه علاوه بر توانایی تولید 450 مگاوات توان الکتریکی، قابلیت کنترل فرکانس، کنترل توان رادیو اکتیو و خود راه اندازی جهت بازیابی شبکه سراسری در صورت خاموشی شبکه را دارد.
سد برق آبی رودبار الیگودرز که با طول تاج 185 متر، ارتفاع از پی 155 متر، و عرض تاج 15 متر بر روی رودخانه رودبار ساخته شده است، حجم ذخیره حدود 4 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب را دارد.
طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه ‌های دز احداث شده است.
بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده که در دره ‌ای تنگ و باریک احداث شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544348: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین