پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر گیلان در تامین آب شرب روستایی و شهری یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین جایگاه‌های کشور را دارد گفت: آب شرب ۷۵ درصد جمعیت شهری گیلان از آب سطحی تامین می‌شود.
شعارسال: کاظم لطفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه آب منطقه ای گیلان رسالت عظیمی در ابعاد مختلف بر عهده دارد اظهار داشت: اصحاب رسانه همواره در همراهی تحقق اهداف محوری و عملیاتی این شرکت پیشتاز هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه باید به شیوه‌ای در حوزه‌های مختلف استان عمل کنیم تا گیلان جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند افزود: تمامی مدیران در استان باید در مسیر توسعه استان با سرعت بیشتری پیش روند.

لطفی با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان قدمت و ریشه تاریخی در استان دارد خاطرنشان کرد: رسالت شرکت آب منطقه‌ای گیلان تامین آب شرب و تامین و توزیع آب زراعی در استان است که این امر به خوبی در استان لمس می‌شود.

وی با اشاره به تصفیه خانه بزرگ آب رشت و با بیان اینکه این تصفیه خانه بزرگترین تصفیه خانه آب کشور است تصریح کرد: این تصفیه خانه تامین آب شرب 70 درصد جمعیت شهری استان گیلان را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب رشت را در حال احداث عنوان کرد و با اشاره به اینکه این تصفیه خانه از سد آیت الله بهجت تامین آب می‌شود گفت: با ساخت و راه اندازی فاز دوم این تصفیه خانه، ظرفیت تامین آب شرب افزایش می‌یابد.

لطفی با بیان اینکه سد آیت الله بهجت بزرگترین سد استان گیلان است و با کیفیت‌ترین آب شرب کشور و دنیا را دارد تاکید کرد: در حال حاضر استان گیلان در تامین آب شرب روستایی و شهری یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین جایگاه‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب شرب 75 درصد جمعیت شهری گیلان از آب‌های سطحی تامین می‌شود افزود: با اقدامات ویژه در آینده‌ای نزدیک تامین آب شرب 95 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان از آب سطحی تامین می‌شود و این امر برای نخستین بار در کشور انجام شده و افتخاری برای گیلان است.

وی تامین آب زراعی 238 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را از اهداف شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 170 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان از شبکه آبیاری سد سفیدرود و مابقی از آب‌های سطحی و به شیوه سنتی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه آبیاری مدرن تمامی سطح زیر کشت محصول برنج در گیلان از اهداف شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان است تصریح کرد: گیلان برای تامین سهمیه آب سد سپیدرود با 18 استان نشست‌های تخصصی دارد.

لطفی تعداد رودخانه‌های استان گیلان را 54 عدد عنوان کرد و گفت: 4 سد پل‌رود، شفارود، دیورش و سد لاسک در دست احداث است که با اتمام این پروژه‌ها با توجه به ظرفیت سدهای مذکور، 4 میلیون متر مکعب آب در این سدها مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان تمامی مباحث عملیاتی و پروژه‌های خود را با نظم ادامه می‌دهد خاطرنشان کرد: عملیات سد سازی برای حفظ محیط زیست یک فرصت است و استان باید از این فرصت به‌درستی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه صدور مجوز برای ساخت سدها یک تخریب نیست بلکه یک بسترسازی طبیعی است تاکید کرد: در بستر سدهای ساخته شده استان بسترسازی طبیعی به‌خوبی دیده می‌شود.

لطفی عمده پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان را از طرح‌های سفر هیئت دولت در استان نام برد و افزود: دستور 74 میلیارد تومان از 98 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در سال 95 در طرح‌های ملی و استانی شده به‌صورت اسناد خزانه و اوراق به استان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه 17 طرح در شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در دست احداث است تصریح کرد: 4 طرح از طرح‌های مذکور به‌صورت ملی و 13 طرح ملی و استانی شده هستند و در سطح شهرستان‌های استان طرح‌های مختلفی در دست احداث است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322350 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین