پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ساخت سد شفارود گفت: باید موانع حقوقی فاینانس و تامین کننده مالی این پروژه رفع شود.

شعارسال: مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در اولین سفر شهرستانی خود، در نشست بررسی روند اجرای پروژه سد شفارود رضوانشهر، پروژه احداث سد را پروژه مهمی برای مردم این منطقه دانست و افزود: این سد نقش مهمی در تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان رضوانشهر  و برخی شهرستان های همجوار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت 36 درصدی اجرای سد شفارود طبق گزارش های ارائه شده اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین کننده مالی این پروژه از طریق فاینانس و منابع خارجی بوده، لذا تشریفات پیچیده و گسترده تری نسبت به تامین منابع از طریق بودجه عمومی کشور دارد.

استاندار گیلان اجرای این پروژه را از جمله اولویت های مهم استان عنوان و اضافه کرد: با توجه به تامین آب کشاورزی و شرب منطقه توسط این سد و نقش آن در معیشت مردم ، تکمیل این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه این پروژه در سال های گذشته بویژه در ایام تحریم با موانع و محدودیت هایی مواجه بود که پس از رفع تحریم ها بخش عمده ای از این موانع برداشته شده، افزود: تاخیرهای مربوط به سال های گذشته در این پروژه ، قابل توجه بوده و باید موانع حقوقی فاینانس و تامین کننده مالی این پروژه را حل کنیم.

سالاری هدف از برگزاری این نشست را توافق برای روش پیگیری اجرای این پروژه با کمک دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران این پروژه عنوان کرد و گفت: خوشبین هستیم این پروژه که اکنون در 2 ماه اخیر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده، با سرعت بیشتری اجرا شود تا مشکلات مردم منطقه در تامین آب شرب و کشاورزی مرتفع گردد.

وی همچنین با اشاره به تملک اراضی بالا دست این سد گفت: در ساماندهی روستائیان بالا دست و مالکان اراضی، باید حقوق این افراد نیز دیده و نسبت به ساماندهی دقیق آنان اقدام شود.

فرماندار رضوانشهر هم در این نشست ضمن ارائه آمار و اطلاعات در این باره گفت: عملیات اجرایی سد شفارود که مطالعات آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام و در دهه 60 مجددا مورد بازنگری قرار گفت، در سال 1369 آغاز شد.

عسگر حسنی پور ضمن اشاره به موقعیت مکانی این پروژه مهم افزود: این سد قادر خواهد بود ضمن تأمین آب شرب، صنعتی و زراعی رضوانشهر و پره سر، آب شرب شهرستان های مجاور را هم تأمین کند.

کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان هم در این نشست گفت: هم اکنون طبق زمانبندی های موجود و در مرحله ساخت این پروژه، باید بیش از 91 درصد پیشرفت می کردیم این درحالیست که حدود 56 درصد از زمانبندی ، عقب هستیم.

وی با اشاره به موانع و مشگلات گریبانگیر این طرح عظیم گفت: بخشی از مشکلات و موانع موجود نیز تملک اراضی بالا دستی این سد و ترخیص دستگاه ها و ماشین آلات خریداری شده در گمرک می باشد که در این راستا به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تعداد خانوار هایی که در انتظار ساماندهی و تملک اراضی هستند، 564 خانوار با 998 نفر جمعیت است و مساحت کل اراضی در این زمینه، 886 هزار و 110 متر مربع می باشد که از این میزان، 32 هزار و 112 مترمربع اعیان و 853 هزار و 998 مترمربع عرصه است.

رضوانشهر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی این شهرستان بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5مهر1396، کدخبر: 82679702: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین