پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
نماینده شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان گفت: اجرای طرح هادی مهم ترین عامل بقای روستاییان در روستاهای گیلان است.

شعار سال: محمدمهدی رهبری املشی ظهر دوشنبه درنشست کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، این شهرستان راشهرکشاورزی برشمرد و اظهارکرد: متاسفانه با وجود ظرفیت های کشاورزی در استان و شهرستان رودسر، این حوزه هر ساله با کاهش اشتغال و درآمد مواجه است.

وی روند کشاورزی در گیلان را ضعیف و به دور از رشد دانست و افزود: هزینه ها در بخش کشاورزی هر ساله افزایش می یابد و درآمدهای آن رو به کاهش است در حالی که باید تلاش کنیم تا درآمدهای کشاورزان را ارتقا دهیم تا انگیزه و رغبت کشاورزان برای اشتغال در این حوزه افزایش یابد.

رهبری املشی تصریح کرد: عامل مهم در بخش کشاورزی، آب است و تمامی سردهنه های شهرستان رودسر با خرابی روبرو است که باید این مشکلات رفع شود.

این نماینده مجلسدر بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح هادی اشاره و تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در روستاها باید زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم که اجرای طرح هادی مهم ترین عامل بقای روستاییان در روستاها است.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلاناظهار کرد: دولت به دنبال تعامل با جهان و نجات اقتصاد کشور است.

کیوان محمدی با بیان اینکه باید بودجه ها را صرف تولید کنیم، افزود: علی رغم اینکه وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست اما آمارها نشان داده عملکرد دولت به نسبت امکانات موفق بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت های متعدد شهرستان رودسر، بیکاری و نبودن آسفالت راه های روستایی در این شهرستان را دو معضل بزرگ رودسر دانست و گفت:برای رفع بیکاری باید از حضور سرمایه گذاران در همه شهرهای استان استقبال کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: باید با ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در گیلان، از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کنیم.

فرماندار رودسر نیز در همین نشست، از افزایشبودجهاین شهرستان خبر داد و گفت: بودجه شهرستان رودسر نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

امیر جانبازی رودسری افزود: شهرستان رودسر در حوزه های مختلف توانسته خود را به عنوان یک قطب معرفی کند که تمام تلاش ما بر این است تا در تمام حوزه ها به متوسط استانی برسیم.

وی با اشاره به احداث سد پلرود بیان کرد: امیدواریم با توجه به تزریق بودجه و پیگیری مسئولان استانی و کشوری این سد تا پایان سال ۹۵ آبگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آذر 1394، کد مطلب: 2987723: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین