پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
اکبر زاده، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان: اکنون خداوند بزرگ را سپاس می نهیم که بار دیگر توفق گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰حضرت خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را، به بهانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد, به ما ارزانی داد.

شعارسال: یاد بنیاد گذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ، شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم ، مفتخریم که تحت رهبری مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه ، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) ، در دولت محترم تدبیر و امید ، جهت گرامیداشت این ایام فرخنده ، پروژه های متنوع عمرانی با اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای استانی و ملی ، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی ، به ارزش ۱۷۷۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۰۳۷ پروژه و اشتغال موقت ۲۲۷۵۷ نفر را به بهره برداری می رسانیم . لازم به ذکر است از این تعداد پروژه ۴۷۲۶ واحد پروژه بهسازی مسکن روستایی ۲۰۸ واحد پروژه مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر می باشد . اهم وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

الف) معاونت عمران روستایی تهیه و بازنگری طرح های هادی: به عنوان عالی ترین سند توسعه همه جانبه پایدار در روستا ها.

اجرای طرح های هادی روستایی:اجرای ساماندهی، زیر سازی و آسفالت، جوی، جدول، کانیو، پل، مبلمان روستایی، سنگفرش، و… در روستاها صدور اسناد روستایی : با مشارکت ثبت اسناد و املاک، نسبت به سند دار کردن عرصه و اعیان املاک روستائیان عزیز در داخل طرح های هادی روستایی اقدام می گردد.

همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز این مهم صورت می پذیرد.

تملک و واگذاری اراضی

با مشارکت منابع طبیعی ، نسبت به تملک اراضی ملی در داخل طرح های هادی روستایی اقدام و در جهت رفاه آسایش و تأمین مسکن روستائیان عزیز، این عرصه ها به آنها واگذار می گردد.

ب) امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی آماده سازی :

با بهره گیری از ناوگان مجهز ماشین آلات سنگین، نسبت به آماده سازی اراضی روستایی جهت احداث پروژه های عمرانی روستایی و سایر پروژه های عام المنفعه اقدام میگردد.

ج) معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی

تهیه ارائه طرح های لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه از اهم فعالیتهای سازمانی میباشد. مقاوم سازی مسکن روستایی: ساخت خانه های مقاوم روستایی با بهره گیری از وام های ارزان قیمت و نیرو های آموزش دیده نظارتی توسط روستائیان عزیز.

د) حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)

ساخت و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری از طریق مشارکت های مردمی

و) معاونت امور مسکن شهری

-۱مسکن مهر: ساخت و عرضه مسکن با برنامه تولید مسکن به صورت خود مالک و طرح ۹۹ ساله -۲مسکن شهری: ساخت و عرضه مسکن با هدف برخورداری سایر طبقات جامعه،با درآمد های مالی متناسب.

ه) – معاونت پشتیبانی

: -۱ سه سال متوالی دارای رتبه قابل قبول از موسسه مفید راهبر، در خصوص تهیه صورت های مالی -۲ ارتقای سه شهرستان استان از رتبه سه به دو(تالش، رودبار، رودسر) -۳راه اندازی اتوماسیون اداری در ۹ شهرستان -۴ برگزاری همایش و مسابقات ورزشی کشوری

ی) – دفتر قائم مقام نمایندگی ولی فقیه

انجام امورات فرهنگی، دینی شامل برگزاری فعالیت های آموزشی عقیدتی و مراسمات ملی و مذهبی سایر فعالیت های متنوع و مورد نیاز جامعه شهری و روستایی در اداره کل و ۱۶ اداره شهرستان معاونت عمران روستایی:

۱- اجرای طرح هادی: ۱-۱ تعداد پروژه : ۲۳۷ ۲-۱ اعتبار ۲۹۸۰۱۶ (میلیارد ریال) تعداد اشتغال موقت ایجاد شده : ۳۰۶۰ نفر

۲- تهیه و بازنگری طرح هادی

۱-۲ کل تهیه طرح های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه و %۱۰۰ برنامه تحقق یافته است. ضمنا در سال ۹۷-۹۶ تعداد ۷۴ روستا با اعتبار ۳۷۰۰ میلیون ریال تهیه طرح هادی و بازنگری گردید.

۳-۱صدور اسناد روستایی شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت

-۳۳ تعداد سند ۵۳۵۰ جلد معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی

۱-طرح ویژه بهسازی مسکن روستای

۱-۱- تعداد پروژه : ۴۷۲۶ ۲-۱- اعتبار ۸۴۲۱۷۰ (میلیون ریال)

۲- تعداد اشتغال موقت ایجاد شده:

۲۱۲۶۷ نفر معاونت امور مسکن شهری:

-۱ طرح مسکن مهر

-۱-۱ تعداد پروژه ۲۰۸ -۲-۱ اعتبار ۱۰۴۰۰۰ (میلیون ریال)

-۳-۱ اشتغال موقت ایجاد شده : ۵۲۰ نفر امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی

امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن گیلان با داشتن بیش از ۵۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین به عنوان یکی از ۵ استان رتبه یک کشوری است.

این امور همزمان با شروع جنگ تحمیلی جهت بازسازی مناطق جنگ زده کشور شروع بکار نموده و پس از تکمیل آئین نامه تشکیلاتی بعنوان اولین ماموریت،دربازسازی مناطق گیلان غرب به فعالیت خود رسمیت بخشید در سال ۱۳۶۹همزمان با وقوع دلخراش زلزله رودبار و پر رنگ شدن نقش امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی،تسهیلات خاصی را برایخرید تعداد محدود دستگاه در اختیار بنیاد مسکن گذاشته که پس از حضور قدرتمند بنیاد در حوادث زلزله آوج و بم و همچنین نحوه نگهداری از ماشین آلات در اختیار، مسئولین بنیاد مسکن در مرکز موفق به اخذ تسهیلات تکمیلی برای خرید دستگاههای مورد نیاز شدند که در حال حاضر،این استان با بهره بردن از امکانات بیش از ۵۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین و در اختیار داشتن کادر فنی مجرب و متخصص از قطبهای ماشین آلاتی استان به شمار می آید.

ماشین آلات فعال استان شامل کمپرسی های جفت و تک محور،گریدر،لودر،بیل مکانیکی،غلطک،آبپاش،بیل بکهو و کشنده می باشند.ضمن آنکه یک ایستگاه سنگ شکن و تولید شن و ماسه امامزاده هاشم(ع) و یک واحد ایستگاه بتن با آزمایشگاه در منطقه جیرده مشغول فعالیت هستند.

عمده وظایف امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی ارائه خدمات در حوادث طبیعی:این امور بعنوان وظیفه اول و ذاتی بنیاد،بعد از دوران بازسازی جنگ تحمیلی،شرکت در عملیات آوار برداری زلزله رودبار،قزوین،بم،آذربایجان،آواربرداری گسترده در روستای امامزاده ابراهیم(ع) پس از حادثه حریق سال ۹۲،حضور مقتدرانه در حوادث بارش برف در سنوات ۹۲،۸۶،۸۳،امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن گیلان ب محوریت و نقش ارزنده و توانمند بنیاد مسکن استان،با فعالیت بیش از ۶۰۰۰ ساعت-ماشین،ضمن کسب رضایت عمومی ،توانست کارنامه خوبی برای بنیاد رقم زده که این عملکرد مورد تقدیر استاندار محترم و دیگر مسئولین استانی قرار گرفت.

آخرین اقدام این امور همکاری در ریشه کن نمودن گیاه سنبل آبی در تالاب عینک رشت می باشد.ارائه خدمات در پروژه های استانی:امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی جهت ایفای وظیفه دوم خود یعنی انجان پروژه های عمران روستایی و مشارکت در پروژه های بخش خصوصی خدمات شایانی را ارائه نموده است.

در همین راستا این امور با اجرای صدها پروژه طرح هادی روستایی،ضمن رعایت کامل نکات فنی بشکلی متفاوت توانسته جایگاهی مناسب همراه با رضایت مسئولین امر و اهالی روستاها برای بنیاد ترسیم نماید.ضمن آنکه در بخش خصوصی نیز آماده سازی قسمت اعظم نیروگاه گازی پره سر ، مشارکت در اجرای آماده سازی پروژه های مسکن مهر، مشارکت در پروژه موج شکن انزلی،همکاری در اجرای رمپ شرقی پل جانبازان ،شرکت در پروژه های آبرسانی مناطق املش،سیاهکل و لاکان رشت،توسعه فرودگاه رشت،پروژه های روستایی منطقه آزاد انزلی،اجرای پروژه های آبنما در شهرستان شفت،پروژه های مسکن مهر و دهها پروژه راه سازی و ماشین آلاتی را در کارنامه خود دارد.

باتوجه به جایگاه منابع انسانی بعنوان سرمایه ارزشمند،امکانات فوق با پشتیبانی بیش از ۸۵ نفر از همکاران زحمتکش،تحصیلکرده و مجرب اداره میگردد که این طیف دارای تحصیلات در مقطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند. با تغغیر نام و ماهیت کاری ماشین آلات به امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی ماموریتهای جدیدی علاوه بر فعالیتهای قبلی به این امور سپرده شد.

گزیده ای از عناوین پروژه های امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن گیلان

۱)احداث آبنمای روستای سفید مزگی شهرستان شفت

۲)آماده سازی(محوطه سازی) پروژه های مسکن مهر کیاشهر و املش

۳)اجرای قسمتی از آماده سازی سطوح پروازی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

۴)اجرای طرح هادی(شن ریزی)بیش از ۱۲۴ روستا

۵)اجرای طرح هادی روستاهای منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی

۶)احداث پل آبنمای دو طبقه جیرده بطول ۱۰۵ متر

۷)پروژه توسعه بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی

۸)احداث دیوار حفاظتی روستای ناصران شهرستان شفت

۹)آماده سازی زمین کارخانه ورق های الیافی ناب در شهرک صنعتی سپیدرود رشت

۱۰)احداث آبنمای بتنی کالورتی کتشصت آبادان آستانه اشرفیه دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) و انجمن خیرین مسکن ساز استان گیلان

۱واریزی نقدی به حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) ۳۱۰۰ میلیون ریال

۲کمک نقدی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) ۱۶۷۲ میلیون ریال

۳کمک به ساخت و یا تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و یا کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند با کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) برای ۳۵ خانوار

۴- کمک به ساخت واحد های مسکونی روستایی و شهری برای محرومین با مشارکت خیرین (۴۰ واحد مسکونی)

۵-کمک بلاعوض برای خانه دار شدن محرومین در مجموعه ۶۲۷ واحدی خیرین مسکن ساز به تعداد ۳۳ نفر عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز گیلان در سال ۱۳۹۶ : پروژه ۶۲۷ واحدی حضرت ثامن الائمه (ع) رشت توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ متر مربع در سایت مسکن مهر رشت (پل تالشان) در حال احداث میباشد که کلیه واحد ها دو خوابه با زیر بناء۷۰ مترمربع دارای پارکینگ و انباری می باشد، مساحت و زیربنای کل واحدها۶۲ هزار و هفتصد متر مربع و تعداد بلوکهای ۱۱۰ بلوک ۳ طبقه بر روی پیلوت (۹۹ بلوک ۶ واحدی و ۱۱ بلوک ۳ واحدی) با اسکلت بتنی می باشد. پیشرفت فیزیکی کل پروژه ها ۹۳ درصد بوده و ۲۰۱ واحد به عنوان فاز اول پروژه به اتمام رسیده است که به متقاضیان فاز اول پروژه واگذار گردید، و ۲۴۰ واحد به عنوان فاز دوم پروژه نیز به اتمام رسیده که پس از نصب انشعابات آب و برق و گاز به متقاضیان فاز دو تحویل می گردد و ۱۸۶ واحد باقیمانده سال آینده تحویل داده خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رساگیل، تاریخ انتشار: 23فروردین1398 ، کدخبر: 14969: www.rasagil.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین