پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یاسوج به تشریح روند خدمات رسانی در روستاها پرداخت.

شعارسال: مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج به مسکن‌سازی محرومین در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های مسکن برای ارتقای شاخص‌های زندگی در قالب طرح‌های مختلف در زیر عنوان طرح هادی دنبال شد، این طرح در سطح ۱۷۰۰ روستای دارای سکنه دنبال می‌شود و در برنامه ششم توسعه برنامه برای طرح‌های هادی بالای ۲۰ خانوار در استان اجرا می‌شود.

ادعای مقاوم سازی 43 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد



عمادی گفت: برای حدود ۲۰۰ روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار طرح هادی روستایی تهیه‌شده است و آن دسته از روستا‌هایی که تهیه طرح داشتند موضوع بازنگری طرح دنبال شد.

وی بابیان اینکه با پیگیری‌های مختلف اعتباری برای طرح‌های هادی روستایی دنبال شده است، گفت: از مجموعه ۷۲۰ خانوار حدود ۵۰۵ روستا طرح هادی انجام‌شده است، آسفالت معابر به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم طرح هادی است که با حمایت مسئولان و استاندار محترم ۱۰۵ روستا از ۳۰۵ روستا در یک سال گذشته انجام‌گرفته است.

او به ادامه پیگیری‌ها برای آسفالت روستا‌ها در سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: در حوزه عمران روستایی ظرفیت‌های گردشگری و شناسایی مناطق مربوطه با ۱۴ روستا دارای طرح کامل گردشگری با مشاورین صلاحیت‌دار برای فعال‌سازی اقتصاد روستایی دنبال می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه سند مالکیت‌های روستایی از ۸۰ هزار واحد روستایی حدود ۴۲ هزار سند در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر تهیه سند شده و در دستور کار است.

عمادی در ادامه افزود: در حوزه ساخت مسکن محرومان شناسایی‌ها توسط دولت‌های مختلف تا امروز دنبال شد و حدود ۷۴ هزار واحد روستایی شناسایی شد که ۴۳ هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شد.

وی افزود: پروژه‌های شاخصی مانند احیا بافت فرسوده دو گنبدان به‌عنوان پایلوت فرسوده کشوری نام‌گذاری شد و حدود ۲ هزار بافت فرسوده از محلات پرخطر مرمت و بازسازی شد و به‌عنوان الگو در سطح کشوری معرفی‌شده است.

عمادی گفت: از ۱۶۰۰ واحد مسکونی زلزله سی سخت ۱۴۰۰ واحد به پایان رسیده است و تلاش برای تعداد باقی‌مانده ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به حوزه نهضت مسکن در استان پرداخت و ادامه داد: در دولت سیزدهم در شهر دهدشت و گچساران بالغ‌بر ۱۵۰۰ واحد شروع‌شده است.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 18فروردین1402، کدخبر: 225903، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین