پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مروز یک مدیریت واحدی در روستا وجود ندارد که مرکزیت این مباحث را بر عهده داشته باشد؛ دهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بهداشت هر کدام بخشی از کارها را انجام می‌دهند و از زمانی که جهاد سازندگی از روستاها خارج شده است، روستاها در حقیقت بدون متولی و صاحب مشخص شده است.

شعارسال: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش مربوط به مسکن روستایی با بیان اینکه «درباره موضوع روستا مسائلی از قبیل اشتغال، کشاورزی، تولید و مسکن مطرح است»، اظهار کرد: امروز یک مدیریت واحدی در روستا وجود ندارد که مرکزیت این مباحث را بر عهده داشته باشد؛ دهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بهداشت هر کدام بخشی از کار‌ها را انجام می‌دهند و از زمانی که جهاد سازندگی از روستا‌ها خارج شده است، روستا‌ها در حقیقت بدون متولی و صاحب مشخص شده است.

قالیباف رسماً رئیسی را زیرسوال بُرد+ استیضاح در راه است؟

وی افزود: فکر می‌کنم یکی از ضرورت‌های مهم‌تر برنامه هفتم این است که مجموعه‌ای را صاحب روستا‌ها کنیم. بر همین اساس موضوع مسکن روستایی را مانند بند‌هایی از ماده ۳۳ لایحه که مرتبط به کشاورزی، تولید و اشتغال روستا‌ها است، ارجاع دهیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: کمیسیون باید پیشنهاد یکپارچه‌ای برای اینکه روستا‌ها صاحب داشته باشند، ارائه دهد؛ چرا که یکی از دلایلی که این روز‌ها شاهد مهاجرت گسترده از روستا‌ها هستیم این است که وزارتخانه‌های متعددی به‌صورت پراکنده برای روستا‌ها تصمیم گیری می‌کنند.

با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی صدر ماده ۵۱، بند الف و بند‌های الحاقی ۱ و ۲ لایحه برنامه هفتم توسعه جهت اصلاح و رفع ابهامات وارده به شرح زیر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داده شد:

ماده ۵۱- به‌منظور توسعه، عمران و آبادانی روستا‌های کشور و در راستای شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، بهبود وضعیت، ارتقای منزلت اجتماعی، سطح درآمد و کیفیت زندگی روستایی و جایگاه روستاها، اشتغال و تولید، احداث مسکن روستایی برای محرومین خصوصاً جوانان و زوج‌های جوان ساکن در روستا ایجاد معیشت پایدار و ماندگاری جمعیت، زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس به روستاها، توسعه دسترسی به خدمات و بسترسازی جهت شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور و متوازن روستا‌ها اقدامات زیر انجام می‌گیرد:

الف- طرح‌های هادی روستایی و تعیین محدوده روستا‌ها در سراسر کشور بر اساس ضوابط مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران توسط اداره بنیاد مسکن شهرستان تهیه می‌شود و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه هر استان می‌رسد.

بند الحاقی ۱- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است در روستا‌های بالای بیست خانوار، متناسب با بعد خانوار و با رعایت تبصره (۲) ماده (۹) قانون جهش تولید مسکن، جهت ساخت مسکن روستایی معیشت محور با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بازنگری محدوده طرح‌های هادی روستایی مناطق فاقد زمین و تصویب در مراجع مربوط، اقدام به واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط فاقد واحد مسکونی به صورت اجاره نود و نه ساله نماید.

بند الحاقی ۲- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ظرف سال اول اجرای برنامه، اطلاعات مکانی محدوده روستا‌های بالای بیست خانوار را به همراه نقشه‌های رقومی (دیجیتال) موجود طرح‌های هادی روستاها، در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بارگذاری نماید. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تا پایان برنامه، تمامی نقشه‌های غیر رقومی طرح‌های هادی روستایی را رقومی نموده و در سامانه مذکور بارگذاری نماید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 23مهر1402، کدخبر: 309816، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
یادش به خیر زمانی در سایت شما اسامی مدیران رانتی شهر داری را نام بردند و نوشتند زمین به هر کدام با چه درصدی واگذار شده است امروز وقتی ان را دیدم به این نتیجه رسیدم که در این کشور اگر دزد باشی حتما از جایی به جایی میروی. اقای ملازم الحسینی از شهرداری رفت بعنوان مدیر کل پشتیبانی و نیروی انسانی سازمان بیمه سلامت و از انجا رفت به عنوان مدیر اداری بیمه سلامت استان تهران و حالا هم از انجا منصوب شده به عنوان معاون بیمه اتیه سازان حافظ. در مجموع اگر متخلف باشی از جایی به جای دیگر میروی!!!!!!!دزد که شدی پست هم میگیری. بازنشسته هم باشی در جایی به کارت میگیرند . مداح که باشی رد خور ندارد!!!!! دو تابعیتی که باشی نانت در روغن است.!!! رفیق مدیر عامل که باشی درون قبر هم که باشی زنده از گور بلند میشی تا بیایی پشت میز خدمتو.........
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب
دل پری داری از بعضی ها

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
0
اونا دعوا می کنند و شما احتمالا باور می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین