پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
استاندار هرمزگان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در این استان، گزارشی از اقدامات و پیشرفت‌های هرمزگان در دولت تدبیر و امید ازائه کرد.
شعار سال: فریدون همتی با همراهی معاونان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران کل دستگاه‌هایی اجرایی با حجت الاسلام عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران، اظهار کرد: کرونا به تنهایی اقتصاد جهانی و کشور‌های قدرتمند اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث شد حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی آن‌ها را هم تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: به پشتوانه هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، ایستادگی مردم، تلاش همه نهاد‌های اجرایی و اقتدار روز افزون نیرو‌های مسلح تا کنون علی‌رغم هجمه‌های مختلف اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، دشمن موفق به دستیابی به اهداف شوم خود نشده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دشمن امیدوار بود با این اقدامات نظام اقتصادی و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال کند، گفت: امروز نه تنها دشمنان این آب و خاک، بلکه همه آن‌هایی که به شکست این نظام و ملت فهیم ایران امیدوار بودند، بیش از گذشته از این اقدامات مأیوس شدند و جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار در وسط میدان است.

همتی با اشاره به برخی از اقدامات مهم توسعه‌ای دولت در هرمزگان، اضافه کرد: ۱۰۱۹ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ از هفته دولت تا کنون با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی با اعتباری نزدیک به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: پروژه‌های کوچک نظیر تأمین آب شرب یک روستا به اندازه افتتاح یک کارخانه فولادی برای ما دارای اهمیت است.

همتی همچنین گفت: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، دستگاه‌های نظارتی باید دید عالمانه و آگاهانه تری داشته باشند و نباید نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که مدیران از اخذ تصمیم‌های شجاعانه در شرایط مهم و حساس بازداشته شوند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در سال ۹۷ برای جبران کمبود آب شرب مردم بندرعباس، ۴۰ هزار متر مکعب از ظرفیت آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس وارد مدار شد و با حفر چاه و احداث سد در منطقه شمیل توانستیم بخشی از آب شرب این شهرستان را تأمین کنیم و علی‌رغم کمبود تولید آب، با همراهی مردم خوشبختانه حتی کمترین تنش آبی در بندرعباس نداشتیم.

همتی افزود: سه فاز پایانی آب شیرین کن بندرعباس نیز تا پایان سال وارد مدار می‌شود و با بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس، بخشی از آب شرب بندرعباس و تمام آب مورد نیاز شهرستان خمیر از طریق این خط وارد مدار شد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی فاز نخست آب شیرین کن خلیج فارس، امکان تأمین آب شرب روستاها، بخش کشاورزی و بخش صنعت در مسیر خط انتقال آب به کرمان نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۴۸۵ روستا از اب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

همتی عنوان کرد: در راستای محر‌میت زدایی و برای آب رسانی از طریق سد جگین و سهران به سردشت و روستا‌های بشاگرد نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همتی با اشاره به خدمات دولت در حوزه تولید برق، اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون شش واحد نروگاهی به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از نیروگاه کلاس F هنگام تا پایان سال جاری، در مجموع ۱۰ واحد نیروگاهی در استان برق تولید می‌کنند.

وی با اشاره به رشد ۱۵۹۸ مگاواتی تولید برق در دولت تدبیر و امید درهرمزگان، گفت: مقدمات اجرای نیروگاه سیریک در شرق استان نیز فراهم شده و در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه فضا‌های بیمارستانی و عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان، گفت: در راستای توسعه فضا‌های بیمارستانی طی چهار سال گذشته از طریق توسعه فضا‌های بیمارستای موجود و احداث فضا‌های بیمارستانی جدید، نزدیک به دوهزارتخت بیمارستانی در استان به فضا‌های درمانی اضافه شد.

همتی عنوان کرد: احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی رودان، احداث ساختمان بلوک زایمانی میناب، احداث بیمارستان فارابی بستک از جمله مهمترین پروژه‌های افتتاح شده در دولت یازدهم و دوازدهم است و در حال حاضر نیز پروژه‌های بزرگی مانند بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان نفت ستاره و بیمارستان نیروی دریایی سپاه که اعتبارات آن‌ها از محل منابع دولتی تأمین می‌شود در حال احداث است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات مهم بخش کشاورزی استان نیز گفت: ۵۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است که توسعه ۶۰ درصدی سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، افزایش ۷۸ درصدی تولید محصولات زراعی و باغی، افزایش ۱۸۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی، افزایش ۹۰۰ درصدی فضا‌های گلخانه‌ای استان، اجرای هشت هزار سازه آبخیز داری در سطح ۵۵۰ هزار هکتار و بیابان زدایی در سطحی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار، تولید پنج هزار و ۹۰۰ تن ماهی پرورشی در دریا و افزایش ۸۴۱ درصدی پرورش میگو در دولت یازدهم و دوزاردهم از جمله مهمترین اقدامات بخش کشاورزی استان است.

همتی در این دیدار به اقدامات مهم بخش صنعت و معدن استان نیز اشاره و اظهار کرد: دوهزار و ۶۴۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۴۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان صادر شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۶۰۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری ۲۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان صادر شده است، گفت: ۳۴۱ فقره از این پروانه‌ها با سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان در دولت دوازدهم صادر شده که با افزایش ۲۹ درصدی در تعداد و یک هزار و ۴۳۰ درصدی سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم همراه بوده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به صدور ۱۴۰ فقره پروانه بهره برداری معدن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان، عنوان کرد: ۷۱ فقره از این پروانه‌ها با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان صادر شده که رشدی دوهزار درصدی در زمینه سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم داشته است.

همتی همچنین احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریال، احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت دومیلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و افزایش ۲۰۰ درصدی ظرفیت اسمی تولید قیر استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۲.۷۶ میلیون تن در سال ۹۲ به ۸.۱ میلیون تن در سال ۹۹ را از دیگر اقدامات مهم بخش صنعت و معدن استان برشمرد.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به بهره مندی نزدیک به ۱۱ هزار خانوار از گاز خانگی، گفت: در سال ۹۶، بیش از ۳۸ هزار خانوار هرمزگانی معادل ۲ درصد و در سال ۹۹ تا کنون ۱۳۸ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که با ۲۶ درصد رشد همراه بوده است.

همتی مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر سرفصل‌های خدماتی مهم دولت در استان برشمرد و‌گفت: بیش از ۲۴ هزار مسکن روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم مقاوم سازی شده که مقاوم سازی بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی در دولت دوازدهم صورت گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۳۴۵۱۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
معلوم نيست اين اعتبارات به طور واقعي داره كجاي استان هزينه ميشه كه مردم اصلا تغييري در حخوزه اشتغال زايي حس نميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین