پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
معادن و صنایع معدنی از جمله مهمترین بخش‌های اقتصاد هستند که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد و از ابتدای امسال هفت معدن غیرفعال در استان هرمزگان فعال شده اند.
شعار سال: ذخایر معدنی هرمزگان با  ظرفیت بالا در مناطق مختلف این استان از مرکز تا شرق و غرب آن گسترده شده که در صوت برنامه ریزی و سرمایه گذاری هر چه بهتر جهت بهره برداری بهینه از آن، می‌تواند چرخ محرکه اقتصاد کشور در سال جهش تولید باشد.

استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در نشست شورای معادن استان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکای به درآمد‌های نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را در زمره مناطق معدنی شاخص کشور مطرح کرده است.

فریدون همتی بیان داشت: براساس آمار‌های اعلام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت میزان تولیدات معادن هرمزگان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و از ابتدای امسال تاکنون، هفت معدن غیرفعال و تعطیل در استان با واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید فعال شده‌اند.

وی اظهار داشت: برای فعال سازی این معادن ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۷۰ نفر نیز اشتغالزایی داشته‌اند.

همتی با تاکید بر ضرورت تلاش و جدیت بیشتر دستگاه‌ها و سرمایه گذاران در حوزه معادن استان هرمزگان، تصریح کرد: استعداد‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن استان هرمزگان وجود دارد که فعال‌سازی آن‌ها می‌تواند اشتغال خوبی را ایجاد کند.

استاندار هرمزگان بیان داشت:تولیدات معادن زمینه صادراتی و ارزآوری نیز دارد و در مجموع نقش معادن در اقتصاد استان هرمزگان بسیار تاثیرگذار است و باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود:امسال ۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان با حمایت دستگاه‌های مربوطه وارد مدار تولید می‌شوند.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: رقم تخصیص یافته برای احیا این معادن غیرفعال حدود یک هزار میلیارد ریال است و با آغاز به کار این معادن برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ معدن غیر فعال با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال احیا و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.

معادن پایه استان هرمزگان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است و می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی در این استان اکتشاف انجام داد.

در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که علاوه بر آن یک واحد معدن گچ جدید نیز در استان آماده بهره‌برداری می‌باشد.

مواد معدنی استخراج شده از معادن هرمزگان در صنعت ساختمان، صنایع فولاد، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر کاربرد دارد که علاوه بر مصرف داخلی، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سبزینه، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۶۶۶۳، www.sabzineh.org
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
وقتي استاني داره خرج خودش رو در مياره و براي كشور ارز اوري داره نبايد محيط زيستش رو به طور واهي خراب تر از ايني كه هست كرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین