پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام بارانی گفت: اگر کانال هدایت آب سد بردول با سرعت احداث نشود، باز هم احتمال تحمیل خسارت به اموال عمومی و منازل مردم می‌رود.
شعار سال: بارندگی‌های فصلی و سالانه در هرمزگان گا‌ها موجب بروز سیلاب در شهر‌های مختلف این استان می‌شود و مشکلاتی برای مردم این منطقه به وجود می‌آورد.

شهرستان پارسیان هم همچون سایر مناطق استان هرمزگان اغلب با مسئله بروز سیلاب در فصل بارندگی و سرما مواجه می‌شود، اما ماجرای سیلاب این شهرستان همواره با سایر مناطق هرمزگان تفاوت‌هایی داشته چرا که در زمان بروز این بلای طبیعی، آب موجود در سد بردول سرریز می‌کند و خساراتی در پی دارد؛ البته بی‌سرانجام ماندن کانالیزه کردن آب به شدت خسارات این سیلاب‌ها افزوده است.

میزان خسارات سرریزی آب از سد بردول پارسیان به حدی بالا است که انتقال آب سرریز این سد و کانالیزه کردن آن به یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی این شهرستان تبدیل شده و سال‌هاست که مردم و مطالبه‌گران این شهرستان پیگیر حل آن از سوی مسئولان هستند، اما همواره با وعده‌های بی‌سرانجام از سوی مسئولان مربوطه مواجه می‌شوند و چاره‌ای جز انتظار کشیدن برای تحقق آن‌ها ندارند.

طبق آخرین بررسی‌ها، در سال ۹۷ و بعد از پیگیری‌های مداوم مردم و مطالبه گران شهرستان پارسیان، اقداماتی جزیی برای ساخت کانال آبی به منظور انتقال آب سرریزی سد بردول صورت گرفت، اما در جریان سیلاب آذرماه سال ۹۸ که شهرستان پارسیان را درگیر کرد، این پروژه به طور کامل ویران شد و آب به داخل منازل مسکونی مردم هم ورود کرد و خساراتی به دنبال داشت.

 
 
اگر مشکل سد بردول برطرف نشود؛ امکان خسارت به منازل مردم بازهم وجود دارد



بررسی‌ها نشان می‌دهد که پروژه انتقال آب سرریزی همچنان بی‌نتیجه مانده و به سرانجام نرسیده، اما جالب اینجاست که معاون فرماندار شهرستان پارسیان اوایل سال ۹۸ مدعی شده بود که تا اواسط سال جاری این پروژه تکمیل و افتتاح می‌شود، ولی برخلاف وعده او، فقط قسمت پایین دست این کانال تکمیل شده بود و پروژه به اتمام نرسیده است.

انتقاد امام جمعه شهرستان پارسیان از روند کُند احداث کانال هدایت آب سد بردول

هر بار که مردم و مطالبه گران این منطقه پیگیر مسئله حل مشکل سرریزی آب سد بردول شدند، مسئولان وعده حل آن طی روز‌ها و ماه‌های آینده را دادند و در نهایت عدم تحقق وعده ها، صدای امام جمعه شهرستان پارسیان را درآورد و آذرماه سال جاری بود که حجت‌الاسلام بارانی در نماز جمعه این شهرستان، در خصوص روند کُند احداث کانال هدایت آب سد بردول گفت: اگر این کانال با سرعت احداث نشود، باز هم احتمال تحمیل خسارات به اموال عمومی و منازل مردم می‌رود لذا باید هرچه سریع‌تر فکری اساسی برای این معضل در شهرستان شود.

امام جمعه شهرستان پارسیان: اگر کانال هدایت آب سد بردول با سرعت احداث نشود، باز هم احتمال تحمیل خسارت به اموال عمومی و منازل مردم می‌رود.

امام جمعه شهرستان پارسیان افزود: بنده واقعا شرمنده می‌شوم وقتی فریاد مطالبه‌گری شبانه روزی مردم خسارت دیده را برای احداث این کانال می‌شنوم، پس نهاد‌های مسئول چکار می‌کنند؟! این را بدانید فلسفه وجودی مسئولان، خدمت به مردم است، مسئولان در نظام اسلامی برای این هستند که اجازه ندهند اضطراب و دلهره‌ای در قلب مردم به وجود بیاید. انتظار مردم این است که اگر دوباره از این ناحیه خسارتی به آن‌ها وارد شد دادستانی به طور قاطع ورود پیدا کند و همه مسئولانی که در این ماجرا کوتاهی کردند باید پاسخگوی قانون و مردم باشند و البته طرح هم باید کارشناسی و با لحاظ همه جوانب اجرا شود.


 
اگر مشکل سد بردول برطرف نشود؛ امکان خسارت به منازل مردم بازهم وجود دارد


حجت‌الاسلام بارانی، خطاب به مسئولان استانی، در راستای رفع مشکل سد بردول، تاکید کرد: چرا نهاد‌های استانی به داد مردم نمی‌رسند با این تورم و گرانی چرا اجازه می‌دهند اضطراب و ترس نیز گریبان مردم را بگیرد، مسئولان استانی باید پیگیری جدی داشته باشند تا مبادا خسارتی دوباره به مردم وارد شود، جان مردم اگر به خطر افتاد چگونه پاسخگو خواهید بود.

پیگیری‌های دانشجویان مطالبه‌گر پارسیان برای حل مشکل آبراهه سد بردول

جدای از آن، دانشجویان مطالبه‌گر شهرستان پارسیان هم پیگیر حل مشکل سرریزی آب از آبراهه سد بردول بودند و حتی در مراسم روز دانشجو (۱۶ آذر) مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان پارسیان به طرح موضوع آبراهه سد بردول این شهرستان به عنوان یک موضوع مسئله محور که سال گذشته سرریزی آب از آن باعث بروز سیل و خسارت شده و تا کنون اقدام مؤثر قابل توجهی برای حل آن انجام نشده پرداخت و اعلام کرد: بسیج دانشجویی با قوت و جدیت تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد و نتایج آن را به اطلاع عموم خواهد رساند و هر گونه قصور و کوتاهی مسئولان در این امر را پیگیری می‌کند.

ریاست دادگستری پارسیان: ورود دادگستری به حل مشکل آبراهه سد بردول

در مراسم روز دانشجو، عباسی ریاست دادگستری شهرستان پارسیان اعلام کرد: موضوع آبراهه سد بردول شهرستان پارسیان با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت و شرکت آب منطقه‌ای شهرستان پارسیان و استان متولی این کار هستند، اما به دلیل کوتاهی شرکت آب منطقه ای، دادگستری به عنوان آخرین مرجع رسیدگی مجبور است جهت رفع مشکلات مردم از ابتدا به مسئله ورود کند.

با اینکه ریاست دادگستری شهرستان پارسیان وعده حل مشکل آبراهه سد بردول را داده و پیگیر این جریان شده، این پروژه هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده و این در حالی است که مردم این منطقه خواستار اتمام هر چه سریعتر این طرح هستند و مطالبه انتقال آب سرریزی سد را دارند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۸۸۵۹، www.snn.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین