پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
حضور مهمانی ناخوانده به نام «سنبل آبی» که یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهان آبزی جهان است ساحل رودسر گیلان را تهدید می‌کند.

شعار سال: سنبل آبی (water Hyacinth) یا ارکیده آبی با نام علمی (Eichhornia Crassipes) گیاهی آبزی شناور چند ساله از خانواده غلافیان بومی مناطق گرمسیری و زیر گرمسیری آمریکای جنوبی به ویژهحوضه آمازون است که در آب‌های شیرین زندگی کرده و در خارج از زیستگاه خود به‌عنوان گیاهی مهاجم شناخته می‌شود.

گیاه مهاجم ‏سنبل آبی به‌دلیل رشد سریع در محیط‌های آبی (رشد دو برابری در عرض دو هفته) و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آب، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهان آبزی است که در جهان شناخته شده و در مدت کوتاهی قادر است تا اکوسیستم منطقه را نابود کند.

این گیاه با برگ‌های گسترده، ضخیم، براق و تخم مرغی شکل 10 تا 20 سانتی‌متری که به اندازه یک متر در ارتفاع بالاتر از سطح آب رشد می‌کند، دارای ریشه‌های ارغوانی سیاه آزاد و ساقه راست است که هشت تا 15 گل جذاب و زیبا بر روی خود دارد.

سنبل آبی نه تنها در آب‌های شور؛ می‌تواند در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها، مصب رودخانه‌ها، استخرها از جمله استخرهای پرورش ماهی، مانداب‌های جنگلی، باتلاق‌ها و زیستگاه‌های آبی کم‌عمق، رودخانه‌های دارای جریان کند و هر مکان آبی غنی از عناصر غذایی رشد و گسترش یابد.

ضروری است برای مقابله با این گونه خطرناکقوانینی مشابه قوانین موجود در رابطه با مواد مخدر و کشت خشخاش وضع شود، زیرا با یک تهدید ملی روبه‌رو هستیم.

بذر سنبل آبی 15 تا 30 سال داخل خاک زنده می‌ماند و خاصیت باروری دارد.












شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 22 شهریور 98، کد مطلب: 1298956: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین