پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
احسان هادی‌پور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی با تاکید بر عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها افزود: افراد سودجو برای تغییر کاربری زمین‌های تالابی اقدام به سوزاندن نیزار کرده و غالبا در نقاطی این کار را انجام می‌دهند که راه دسترسی و مهار آتش برای نیروهای خدمات رسان سخت و گاها غیر ممکن باید
 شعار سال:نیزارهای تالاب بی‌جان انزلی در حالی گرفتار آتش جهل و طمع فرصت طلبان شد که تا پاسی از شب دود حاصل از این آتش بندرمه آلود را دود آلود کرده بود.

 رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی اظهار کرد: متاسفانه سودجویی‌های برخی افراد بومی و منفعت طلب موجب می‌شود که با یک کبریت آتشی را به جان نیزارهای تالاب انزلی بیاندازند که ساعت‌ها همگان را درگیر مهار آن می‌کند.

احسان هادی‌پور با تاکید بر عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها افزود: افراد سودجو برای تغییر کاربری زمین‌های تالابی اقدام به سوزاندن نیزار کرده و غالبا در نقاطی این کار را انجام می‌دهند که راه دسترسی و مهار آتش برای نیروهای خدمات رسان سخت و گاها غیر ممکن باید.

هادی‌پور با اشاره به ضرورت برخورد جدی و شدید دستگاه قضا با افراد متخلف تاکید کرد : شب گذشته حدود ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی در آتش سوخت.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان بندرانزلی با وجود دسترسی سخت به آتش، حریق در کمترین زمان ممکن خاموش شد.

هادی‌پور با اشاره به تماس با دادستان بندرانزلی اظهار کرد: دادستان بندرانزلی تاکید کرده که با افراد متخلف و کسانی که به هر نحوی قصد تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی را دارند به شدید ترین شکل ممکن برخورد قانونی می شود و در این راستا با هیچ شخصی تعارف نداریم.

تالاب انزلی با گستره‌ای حدود ۲۰ هزار هکتار در مجاورت دریای کاسپین و شهر انزلی قرار دارد .این تالاب نقش مهمی در زیست بوم گیلان و کشور داشته و مهار کننده سیل‌های ویرانگر و تعدیل کننده آب‌وهوا منطقه و زیستگاه جمعیت زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است. این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی رامسر به ثبت رسید.

علاوه بر تاثیرات اقلیمی، تالاب انزلی از مراکز مهم جذب گردشگر گیلان محسوب می‌شود و معیشت جمعیت قابل توجهی از ساکنان حاشیه تالاب به لحاظ کشاورزی، صیادی و تامین مواد اولیه صنایع دستی به حیات آن پیوند خورده است.

فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماندها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت‌وساز در حریم تالاب، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی ازدریا و نوسانات آب دریا و حریق‌های گاه و بی‌گاه اراضی حاشیه و نیزارهای آن حیات تالاب انزلی را به شدت به خطر انداخته است. این معضلات تالاب انزلی را سال ۱۹۹۳ در فهرست تالاب‌های در معرض خطر (مونترو) قرار داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:8شهریور1398،کد خبر:۲۲۳۶۷،eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
افراد سودجو برای تغییر کاربری زمین‌های تالابی اقدام به سوزاندن نیزار کرده و غالبا در نقاطی این کار را انجام می‌دهند که راه دسترسی و مهار آتش برای نیروهای خدمات رسان سخت و گاها غیر ممکن باید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین