پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
با تلاش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و جهاددانشگاهی استان خوزستان دانش فنی و ساخت مته حفاری دندانه ای در کشور بومی سازی شد.

شعار سال: به گفته شرکت ملی نفت ایران، این مته که در حفاری چاه های نفت و گاز کاربرد دارد، جزو کالاهای استراتژیک و پرمصرف صنعت نفت است و ساخت آن با تکنولوژی بالا در انحصار چند کشور معدود قرار دارد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور استفاده از توان داخلی و قطع وابستگی، پروژه تدوین دانش فنی و ساخت این نوع مته را تعریف کرده که قرارداد اجرایی آن با جهاد دانشگاهی منعقد شد.

این مته پس از طراحی های پیچیده، ساخت و بررسی های آزمایشگاهی، در حفاری یکی از چاه ها مورد استفاده قرار گرفت که پس از تأیید کارشناسان حفاری مناطق نفت خیز جنوب، به مرحله تولید انبوه رسیده است.

بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مراسم رونمایی این مته ، ساخت مته های دندانه ای را دستاوردی بزرگ برای کشور خواند و تاکید کرد: هم اکنون حدود ۸۰ درصد نیازهای کالایی صنعت نفت در داخل کشور تامین می شود که امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده نیز به زودی بومی سازی شود.

وی با اشاره به نیاز این شرکت به ۱۵۰۰ مته حفاری PDC و دندانه ای، افزود: از این تعداد حدود ۷۰۰ مته از نوع PDC است که با حمایت این شرکت بومی سازی شد و تولید انبوه آن در دست اقدام است. قرارداد تولید ۸۷۴ مته دندانه ای نیز که امروز شاهد رونمایی آن هستیم به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال با جهاد دانشگاهی خوزستان منعقد شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی پتروشیمی ایران، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396، کد مطلب: ۱۷۵۵۰:www. petrochemnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین