پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
در ادامه رسیدگی به پرونده ساختمان بنیاد علوی در نیویورک، روز سه‌شنبه وکیل دولت آمریکا با حضور در دادگاه بار دیگر مدعی شد که این ساختمان «به صورت مخفیانه و غیرقانونی» در کنترل دولت ایران است.
شعارسال: این برج 36 طبقه که در منهتن نیویورک واقع شده، ماه‌هاست به موضوع جدل حقوقی میان آمریکا و ایران بدل شده است.

خزانه‌داری آمریکا با بیان این ادعا که دولت ایران به صورت غیرمستقیم سهام‌دار این ساختمان است، به دنبال مصادره آن است تا از محل فروش ساختمان به خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر، غرامت بدهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «مارتین بل» وکیل دولت آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه مدعی شد که ایران سال‌ها به صورت مخفیانه این ساختمان را تحت مالکیت داشته و از بنیاد خیریه علوی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کرده است.

طرف ایرانی با رد این ادعا، تأکید دارد که این ساختمان تحت مالکیت بخش خصوصی است و ارتباطی با دولت ایران ندارد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان گلیسیون» وکیل طرف ایرانی در جلسه روز سه‌شنبه گفت واشنگتن در تلاش است تا با غصب این ساختمان، این خیریه را از بین ببرد.

وی گفت آمریکا با مصادره این ساختمان، تنها منبع درآمد خیریه‌ای را که هدفش آشنا کردن آمریکایی‌ها با تاریخ و فرهنگ ایران است، از آن‌ها بگیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1396، کدخبر: 13960310000037، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
بنیاد علوی همون بنیاد پهلوی سابقه؟؟ توی ویکی پدیا جمله زیر نوشته شده است.
بنیاد علوی یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی در ایالات متحده است. این سازمان در سال ۱۹۷۳ توسط محمدرضا پهلوی با نام بنیاد پهلوی تأسیس شد. درسال ۱۹۸۱ به نام بنیاد مستضعفان تغییر نام داد ولی در سال ۱۹۹۲ نام بنیاد علوی برای آن در نظر گرفته شد.
بنیاد علوی هدف خود را تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی اعلام می‌کند. این برنامه‌ها شامل اعطای پژوهانه به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، صدقه به مدارس فارسی زبان، صدقه و وام به سازمان‌های اسلامی، توزیع رایگان کتاب‌های اسلامی، صدقه به صندوق‌های اعانه، حمایت از فعالیت‌های هنری، تحقیقات دانشگاهی و بورس تحصیلی می‌شود.
برخی معتقدند فعالیت‌های بنیاد علوی فراتر از برنامه‌های خیریه اسلامی است. راشل ارنفلد رئیس مرکز آمریکائی برای دمکراسی در مقاله‌ای در مجله فوربس از مشارکت‌های مالی ۲۵ هزار دلاری و ۵۰ هزار دلاری این بنیاد به بنیاد کلینتون در سال ۲۰۰۸ اشاره می‌کند. دادستان فدرال نیویورک هم در سال ۲۰۰۹ بنیاد علوی را ویترین جمهوری اسلامی ایران و یک نهاد صوری معرفی کرده و افزوده‌است که از دو دههٔ پیش و با نقض کامل قوانین آمریکا ریاست این بنیاد را مقامات مختلف ایرانی، از جمله نمایندگان جمهوری اسلامی در سازمان ملل برعهده داشته‌اند
خادم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
در ادامه هم نوشته شده :
در سال ۲۰۰۹ پلیس فدرال آمریکا فرشید جاهدی رئیس بنیاد علوی را در ارتباط با یک پرونده مالی مربوط به بانک ملی ایران بازداشت کرد. وی متهم بود سعی در نابود کردن اسنادی داشته که ثابت می‌کند این بنیاد اجاره‌بهای ساختمان‌های متعلق به خود را از طریق شرکت آسا در اختیار بانک ملی ایران گذاشته‌است. بانک ملی ایران بدلیل پشتیبانی مالی از برنامهٔ اتمی ایران تحت تحریم است.
دادستان فدرال نیویورک بر همین اساس درخواست ضبط دارایی‌های بنیاد علوی را که شامل حساب‌های بانکی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار، یک ساختمان ۳۶ طبقه در خیابان پنجم نیویورک، چهار مسجد شیعه در نیویورک، مریلند، کالیفرنیا و هیوستون، و مراکز اسلامی آن در مریلند، ویرجینیا، کالیفرنیا و تکزاس می‌شود، داده‌است.
رای مصادره اموال مجدداً در سال ۲۰۱۴ تایید شد، این حکم توسط دادگاه فدرال با ۱۹ شاکی و خواهان صادر شد. در میان بستانکاران خانواده‌ها و قربانیان بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ و بمب گذاری برج «خوبر» در عربستان سعودی هستند. «کاترین فارست» قاضی دیوان عالی فدرال ایالات متحده آمریکا در حمایت از شکایت گذشته دولت آمریکا در این پرونده رای داد و گفت که مالکان ساختمان تحریمها علیه ایران را نقض کرده‌اند و به پولشویی پرداخته‌اند. علاوه بر این ساختمان، مقام‌های آمریکایی اموال بنیاد علوی در دیگر ایالت‌های آمریکا؛ مریلند، کالیفرنیا، تگزاس و ویرجینیا را هم فروخته و حساب‌های بانکیشان را مصادره می‌کنند.
در ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۹۵ دادگاهی در آمریکا حکم قضایی صادر شده برای مصادره برج معروف بنیاد علوی ایران در منطقه گران قیمت منهتن نیویورک را لغو کرد زیرا به گفته دادگاه، بنیاد علوی، مستقل است و متعلق به حکومت ایران نیست.
یک شهروند مستقر در آمریکا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
جان گلیسیون رو چه کسی به ما معرفی کرده؟ چقدر نسبت به ایشون شناخت وجود داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین