پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
توسعه همه‌جانبه و شتابان گازرسانی در استان بوشهر برای جبران‌عقب‌ماندگی‌ها انجام شد

شعار سال: استان بوشهر به لحاظ وجود ذخایر عظیم نفت و گاز، قرارگیری در ساحل استراتژیک خلیج فارس ، صادرات و واردات دریایی ، وجود نیروگاه هسته‌ای، میادین گازی پارس جنوبی و صنایع عمده از اهمیّت راهبردی و اقتصادی ویژه‌ای برخوردار بوده به گونه‌ای که پایتخت انرژی ایران لقب گرفته‌ است.

بی شک توسعه همه جانبه در این استان و به خصوص توسعه زیرساخت‌های اساسی در شهرها و روستاهای آن می‌تواند رونق و شکوفایی روز افزون این استان زرخیز را در تمامی عرصه‌ها به ارمغان بیاورد.

از جمله شاخص‌هایی که در جهت برخورداری از توسعه مد نظر مدیران این استان بوده، ارائه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف برای رفع نیازهای صنعت از جمله برخورداری از نعمت گاز بوده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت : طی سال‌های اخیر و بر حسب وظایف تعریف شده تمام تلاشمان را جهت توسعه گاز در بخش‌های مختلف تجاری، خانگی و صنعتی به کار گرفته و در همین راستا امروز شاهد به ثمر رسیدن تحقق آرمان برخورداری حداکثری جمعیت شهری و روستایی استان بوشهر از نعمت گاز و در نتیجه گردش شتابان چرخ اقتصاد و صنعت هستیم.

وی افزود: بیشترین حجم فعالیت‌های گازرسانی صورت گرفته در استان بوشهر در طی سنوات گذشته و بر اساس تدابیر ارزشمند اتخاذ شده انجام شد به گونه‌ای که در تمامی بخش‌های گازرسانی شاهد رشد بیش از 50 درصدی بوده‌ایم .

غلامعباس حسینی تصریح کرد: میزان خطوط انتقال و شبکه اجرا شده تا پایان سال گذشته به رقم 5 هزار و 900 کیلومتر رسید که این میزان شبکه ی اجرا شده بیانگر رشد 79 درصدی طی مدت زمان سه سال است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تحت پوشش گاز شهری استان بوشهر نیز از72 درصد اوائل دهه نود در پایان سال گذشته به 98 درصد رسید ، که در روستاهای استان بوشهر رقم 85 درصد در پایان سال گذشته را تجربه کرده است.

حسینی ادامه داد : در بخش گازرسانی به صنایع نیز ، صنایع عمده ای که از سال 92 به مشترکین ما پیوسته‌اند با رشدی افزون بر 140 درصدی از 52 صنعت به 126 صنعت عمده افزایش یافته‌اند.

وی در خصوص جذب نقدینگی توسط این شرکت بیان کرد: از زمان تاسیس شرکت گاز استان بوشهر تا سال 92 جذب نقدینگی به میزان یک‌هزار و 850 میلیارد ریال بوده که طی سه سال با بیش از 100 درصد رشد به رقم پنج‌هزار میلیارد و 340 میلیون ریال رسیده است.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اعتبارات بسیار خوبی در نظر گرفته شده و تمهیدات متعددی نیز اتخاذ گردید که این امر موجب شد تحولات عظیمی در عرصه گازرسانی به نقاط محروم و دور افتاده رقم خورد.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر از اجرای چندین طرح مهم در استان خبر داد و افزود : با اتمام طرح های در دست اجرا شاهد تحت پوشش قرار گرفتن تمامی نقاط استان از نعمت گاز خواهیم بود.

اگر چه مدیرگاز استان بوشهر ارقام 98 و 85 درصدی گاز دار شدن شهرها و روستاهای استان بوشهر را یک افتخاری سه ساله قید کرده است اما بررسی ها نشان می دهد که با وجود تاخیر چندین ساله برای دادن گاز به استان بوشهر از منابع موجود در همین استان، اما بخش عمده زیرساخت های گازی در استان بوشهر مربوط به سال‌های 87 تا 91 بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 خرداد 1396، کد مطلب:13960313000352 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین