پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی، از بازداشت موقت مسؤول سرگردانی ٤٠٠ زائر مشهدی در عراق و پلمپ شرکت مجری، به دستور قضایی خبر داد.

شعارسال: جواد شاد با اشاره به رفع مشکل زائرانی که در عراق مانده بودند،گفت: با پیگیری استاندار خراسان رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد، رییس سازمان حج و کنسولگری ایران در نجف، گروهی از زائران سرگردان در نجف، صبح امروز، (شنبه ١٣ خردادماه) با پرواز به مشهد منتقل شدند اما گروه دیگر چون پرواز خالی پیدا نکردند، مجبور شدند از راه زمینی با اتوبوس خود را به اهواز برسانند و از آنجا به مشهد بیایند.

او درباره احتمال جا ماندن زائری از این گروه در عراق، اظهار کرد: ما آمار یا اطلاعات دقیقی از شمار این زائران نداریم. چندبار هم از مجریان درخواست کردیم فهرست زائران را بدهند، اما ندادند. فقط می‌دانیم همه آنهایی که به کنسولگری ایران در نجف مراجعه کرده‌اند، بازگشته‌اند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به دستور دادستانی مشهد برای تشکیل پرونده در این مورد، گفت: شخصی که این کاروان را اعزام کرده بود، به دستور قضایی بازداشت موقت شده تا به موضوع پرونده رسیدگی شود.

وی یادآور شد: قبلا درباره فعالیت‌های غیرمجاز چنین اشخاصی هشدار داده بودیم. این فرد که با ارائه خدمات نامناسب سبب نارضایتی زائران شده، بدتعهدی داشته و فعالیت غیرمجاز زیارتی انجام داده قبلا سابقه چنین أعمالی را داشته و شرکتش هم پلمپ شده بود. متاسفانه این بار در یک دفتر بیمه در شهر مشهد، به گرفتن مسافر اقدام کرده بود که این محل نیز پلمب شد.

شاد گفت: این زائران قرار بود شنبه ٦ خردادماه به کشور برگردند که با خلف وعده کردن مجری سفر از پرداخت هزینه هتل و تهیه بلیت برگشت، یک هفته در عراق بلاتکلیف بودند. حتی برخی از آنها نیمی از روز جمعه را بدون هتل و در دمای حدود ٥٠ درجه سپری کردند تا سرانجام با پی گیری‌ها، موفق شدند به کشور برگردند.

مدیر حج خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ثبت نام مجاز و رسمی عتبات عالیات به صورت اینترنتی انجام می‌شود و فهرست دفاتر خدمات زیارتی از طریق وب سایت عتبات در دسترس قرار دارد، از مردم خواست به توصیه‌هایی که درباره سفر عتبات عالیات وجود دارد بیشتر توجه نشان دهند تا دچار چنین مصائبی نشوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 13خرداد1396، کدخبر: 700430: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
از اون لوقوز خوندن های بعد از حادثه هست ها. مگه می شه چنین اتفاقی بدون چشم پوشی بعضی از مدیران صورت بگیرد؟ پشه در کشور پر بزند، هفتاد نهاد و دستگاه براش پرونده تشکیل دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین