پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
دولت برای خروج از مسکن به دنبال راه های مختلفی از جمله وام های مختلف 60، 70، 80 و 100 میلیونی است و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز برای تحریک تقاضا مانند وام 25 میلیونی خودرو تفاهم نامه ای با انبوه سازان به منظور فروش راحتر مسکن منعقد کرده است، اما قسط های سنگین مسکن سودی برای قشر متوسط به پایین جامعه ندارد.
شعار سال: وزارت راه و شهرسازی باید به دنبال نرخ سودی باشد که در استطاعت متقاضیان وام باشد. زیرا وام های با نرخ سود 20درصد به هیچ وجه نمی تواند به خروج مسکن از رکود کمکی کند.

بنابراین یکی از راه های موفقیت در وام های مختلف مسکن، کاهش نرخ سود و سازگاری آن با شرایط و وضعیت مالی مردم است.

جزئیات وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله

پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن از دی ماه اجرایی می شود. این وام با سود هجده و نیم درصد به ساختمان های زیر ۲۰ سال ساخت داده می شود.

عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن با حضور در برنامه پیشخوان شبکه خبر درباره جزئیات این وام گفت: 3 سقف تسهیلاتی وام مسکن شامل 60 میلیون تومان برای تهران، 50 میلیون برای استان ها و 40 میلیون برای سایر شهرها است. برای اجرایی شدن آن منتظر ابلاغیه شورای پول و اعتبار هستیم. به محض اعلام مصوبه شورای پول و اعتبار آمادگی شروع پرداخت وام را داریم که با توجه به سوابق قبلی فکر می کنم اجرای آن از اوایل دی شروع شود.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، افزود: بانک مسکن عموما زمان معینی برای طرح هایی که اعلام می کند درنظر نمی گیرد؛ اما طرح اوراق حق تقدم جز طرح های عمومی بانک است و سررسیدی برای آن درنظر نمی گیریم.

وی گفت: شرایط خیلی ویژه و خاصی برای کسانی که می خواهند از این تسهیلات استفاده کنند نداریم. افراد باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند و واحدهایی که می خرند باید حتما سند مالکیت شش دانگ داشته باشد و قدمت ساختمان نباید بیش از 20 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی گذشته باشد و بانک به واحدهایی که بالای 25 سال از ساخت آن گذشته باشد هیچ تسهیلاتی پرداخت نمی کند.

عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن افزود: تمامی شعب بانک می توانند تشکیل پرونده دهند و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.

وی گفت: کمتر از دوهفته از زمان تشکیل پرونده تا دریافت وام زمان می برد؛ اما در دفاتر اسناد رسمی به علت اینکه باید یک سری استعلامات از شهرداری دارایی و ثبت انجام شود ممکن است مدتی زمان ببرد.

عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن اعلام کرد: بازپرداخت وام 12 ساله است. نرخ سود وام مسکن در مصوبه شورای پول و اعتبار 20 درصد اعلام شده بود که خوشبختانه با کاهش نرخ سپرده قانونی موجب شد نرخ سود به 18 و نیم درصد کاهش پیدا کند.

رحیمی انارکی افزود: سه روش برای پرداخت اقساط در بانک مسکن نظر گرفتیم. یک روش، روش ساده است که قسط از ابتدا تا انتها یکسان است. روش دیگر پلکانی سالیانه است که بیشترین سود را دارد بر طبق آن قسطی را برای سال اول در نظر می گیریم و هرسال 5 درصد افزایش می شود. روش دیگر پلکانی دوره ای است که بر طبق آن 12 سال را به دو دوره 5 ساله و یک دوره دو ساله تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: با روش ساده وام گیرنده 89 میلیون تومان سود به جز رقم اصلی باز می گرداند، یعنی رقمی معادل 150میلیون تومان، تقریبا یک و نیم برابر رقم تسهیلات. اما اگر بازپرداخت وام را به جای 12 سال به 10 سال تبدیل کنند این ارقام کمتر می شود. برای مثال 89 میلیون تومان به 72 میلیون تومان کاهش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: افراد بایستی با توجه به توان مالیشان محصولات بانک را انتخاب کنند. ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: کسانی که می خواهند خانه خود را بفروشند می توانند با واریز درصدی از مانده بدهی ملک خود را به فروش برسانند.

سودهای بالا و عدم تحرک بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور ساختمان و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما، گفت: نرخ سود مسکن باید در استطاعت مالی متقاضیان باشد در غیر این صورت تحرکی به بازار مسکن نمی بخشد.

حامد مظاهریان درباره پیشنهاد وام‌های مختلف مسکنی بیان کرد: از نظر وزارت راه و شهرسازی، خروج مسکن از رکود با گسترش بازار رهن امکانپذیر است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به کمک سیستم پولی و بانکی کشور بتواند به وام های بخش عرضه و تقاضا تنوع ببخشد، می تواند سرمایه بیشتری به حوزه مسکن وارد شود و مسکن بیشتری ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر نه تنها می تواند تقاضای مسکن را تأمین کند، بلکه می تواند به عنوان یک بخش مولد مسئله بیکاری یا خروج اقتصاد از رکود را تا حدی حل کند.

وی ادامه داد: در این رابطه تعدادی وام پیشنهادی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد شده تا این سازمان بنابر شرایط اقتصادی کشور نظر خود را اعلام کند.

نرخ تسهیلات منطقی

این مقام وزارت راه و شهرسازی درباره نرخ سود موردنظر برای پرداخت تسهیلات مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال نرخ سودی است که در استطاعت متقاضیان وام باشد.

وی افزود: وام های با نرخ سود 20درصد به هیچ وجه نمی تواند به خروج مسکن از رکود کمکی کند. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی کاهش شدید نرخ تسهیلات است تا بازپرداخت آن در توان مالی متقاضیان باشد.

وام 80میلیون تومانی مسکن

مظاهریان درباره وام‌های جدید مسکن اظهار کرد: بانک مسکن وام جدیدی را پیشنهاد کرد و از طرفی هم وزارت راه‌وشهرسازی پیگیری کرد این وام به نتیجه برسد تا وامی ارائه شود که بتواند درصد بیشتری از ارزش ساختمان خریداری شده را پوشش دهد.

وی افزود: در وهله نخست، وام 80میلیون تومانی مسکن تصویب شد که متناسب با منابع و جریان نقدینگی بانک ها بود. این وام درصورت پس انداز به متقاضیان تعلق می گیرد.

وام 100 میلیونی ویژه بسازبفروشان

مظاهریان در ادامه اشاره کرد: وام 100میلیون تومانی، وام دیگری است که انبوه سازان به بانک مسکن پیشنهاد دادند تا پس از پایان فرایند ساخت تا سقف 80میلیون تومان به خریدار منتقل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وام در حال بررسی است تا ازسوی شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

مظاهریان درباره تنوع بخشی به وام های مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی درصدد است استفاده از ابزارهای مالی را به شدت گسترش دهد.

وی ادامه داد: در این راستا بحث توسعه رهن ثانویه و لیزینگ مسکن مطرح شده است. این ابزارها کمک می کند که سرمایه ها جذب بازار مسکن شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: مشکل اصلی این است که در حال حاضر بانک ها از لحاظ منابع مالی در شرایط خوبی نیستند و در واقع مشکل نقدینگی دارند.

مظاهریان با اشاره به مشکلات و دغدغه های بانک ها، اضافه کرد: با حل مشکل نقدینگی بانک ها این برنامه قابل اجرا هستند.

اخبار خوش برای متقاضیان وام مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان با اشاره به ارائه برنامه های جدید برای اعطای وام های بیشتر افزود: پیشنهاداتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخیرا ارائه شده و توافقی کلی حاصل شده است.

مظاهریان با اشاره به وام های 100 میلیونی ویژه شهروندان و بسازبفروش ها، گفت: در هر هر صورت اخبار خوشی برای متقاضیان دریافت وام مسکن در راه است.

وی با اشاره به ثبات در بازار مسکن بیان کرد: بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری با یک ثبات قیمت مواجه خواهد بود.

مظاهریان افزود: در این شرایط رشد قیمت کمتر از تورم می شود. قیمت ها به قیمت واقعی خیلی نزدیک است و بهترین فرصت برای خریداران مسکن است.

جزئیات پرداخت تسهیلات ۶۰، ۵۰‌و ۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن

ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اعلام تصویب افزایش تسهیلات خرید مسکن به ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان از ممنوعیت فروش تسهیلات به مدت ۴ ماه برای خریداران خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات جدید خرید مسکن از اواخر دی و اوایل بهمن‌ماه سال جاری توسط بانک مسکن به اجرا درمی‌آید.

ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در رابطه با پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن گفت: با توجه به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده‌گذاری ما سه سقف تسهیلاتی ۶۰ میلیون تومان برای شهر تهران، ۵۰ میلیون تومانی برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰ میلیون تومان برای سایر شهرها تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کنیم که برای هرکدام از این تسهیلات ۱۰ میلیون تومان تسهیلات نیز در قالب جعاله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به احتمال رونق گرفتن سفته‌بازی به تجربه آن در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی بانک مسکن این است که خرید و فروش تسهیلات تا سه برابر افزایش پیدا کند و به همین خاطر نیز بانک اقدامات احتیاطی را برای این قبیل سفته‌بازی‌ها در نظرگرفته است که بر مبنای آن افزایش سقف از آبان ماه مدنظر بانک مسکن قرار می‌گیرد و با نماد ۹۴۰۸و با آماده شدن بخشنامه و ابلاغ برای اجرا متقاضیان می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند. این مابه‌التفاوت از ۳۵ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق تامین می‌شود.

این مقام مسئول در بانک مسکن در بیان دیگر روش‌‌های بانک برای جلوگیری از سفته‌بازی گفت: در بورس برای خرید تعداد امتیاز محدودیت ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن نمادهای مربوط به آبان ماه ۹۴ به قبل تا دو ماه حق فروش تسهیلات را نخواهند داشت و همچنین برای تسهیلات جدید که با نماد ۹۴۰۸ و ۹ شناخته می‌شوند متقاضی و خریدار حق فروش آنها را تا چهار ماه ندارد.

عضو هیئت مدیره بانک‌مسکن همچنین افزود: اقدام دیگر بانک مسکن برای جلوگیری از سفته‌بازی افزایش محدودیت برای امتیازهایی است که در هر روز کد معاملاتی خریداری می‌کنند. بدین معنا برای نمادهای قبلی محدودیت ۹۰ امتیاز کماکان به قوت خود باقی است و برای نمادهای جدید این محدودیت به ۱۴۰ امتیاز افزایش پیدا می‌کند که مربوط به تسهیلات ۶۰ میلیونی است. همچنین خریداران در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نمی‌توانند بیش از ۱۲۰ امتیاز خریداری کنند و محدودیت خرید امتیاز نیز در سایر شهرها ۱۰۰ امتیاز خواهد بود.

رحیمی‌انارکی در‌باره نحوه کنترل این محدودیت‌ها به انجام معاملات در پایان هر روز اشاره کرد و گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در صورتیکه در پایان هر روز بیش از رقم ذکر شده خریداری کنند معاملاتشان خود به خود حذف می‌شود و به این ترتیب افراد باید دقت کنند زیرا حذف معاملات آنها باعث متضرر شدن و خسارت به آنهاست و بانک در قبال آن تعهدی را قبول نخواهد کرد.

این مقام‌مسئول در بانک مسکن درباره جزئیات تخصیص امکانات بانک به انبوه‌سازان گفت: کسانیکه مجتمع می‌سازند اگر بخواهند از این تسهیلات در تعداد بیشتری استفاده کنند این امکان برای آنها مهیاست و خریداران و متقاضیان باید به شعبه مراجعه کنند و پس از آن با تشکیل پرونده تسهیلات را دریافت کنند. همچنین باید متقاضیان دقت کنند که همان روز برای معاملات سپرده ممتاز اقدامات فوق را انجام دهند و نتیجه را به اطلاع فرابورس برسانند زیرا در غیر اینصورت باید تمامی مراحل را از ابتدا طی کنند.

عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن در باره جزئیات واحدهایی که مشمول تسهیلات جدید می‌شوند گفت: ساختمان‌هایی که حداکثر ۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد، ساختمان‌هایی که تاریخ صدور پروانه آنها بیش از ۲۰ و حداکثر تا ۲۵ سال است می‌توانند در تمامی مناطق شهری از سقف ۳۵ میلیون تومانی مسکن استفاده کنند که این رقم بدون تسهیلات جعاله است و ۱۰ میلیون تومان باید به آن اضافه شود.

ساختمان‌های بیش از ۲۵ سال مشمول تسهیلات جدید نخواهند شد

رحیمی‌انارکی تاکید کرد: ساختمان‌هایی که بیش از ۲۵ سال از صدور پروانه ساختمانی آنها گذشته باشد مشمول تسهیلات جدید مسکن نخواهند شد و سقف نهایی تاییدیه بانک‌مسکن برای پرداخت تسهیلات، حداکثر ۲۵ سال از صدور پروانه ساختمانی است.

این عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره روش های پرداخت اقساط گفت: پرداخت اقساط به سه روش ساده، پلکانی و پلکانی دوره‌ای انجام می‌شود و مدت بازپرداخت نیز حداکثر ۱۲ سال است. همچنین نرخ سود سپرده قانونی ۵/۱۸ درصد است که این نرخ با ۵/۱ درصد کاهش پرداخت خواهد شد.

رحیمی انارکی در باره جزئیات پرداخت اقساط تسهیلات ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان اظهار کرد: پرداخت اقساط ۴۰ میلیون تومانی به روش ساده ۶۹۳ هزارتومان، پلکانی ۵۷۸ هزار تومان و پلکانی دوره ای در ۵ ساله اول، ۶۲۱ هزارتومان، ۵ ساله دوم ۷۴۶ هزار تومان و در دو سال پایانی نیز ۸۹۵ هزار تومان تعیین شده است.

این مقام مسئول افزود: پرداخت اقساط تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نیز به روش ساده ۸۶۶ هزارتومان، پلکانی دوره ای در پنج سال اول ۷۷۰ هزارتومان، در پنج سال دوم ۹۳۲ هزار تومان و در دو سال انتهایی نیز یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و به روش پلکانی از ۷۳۱هزارتومان آغاز خواهد شد. همچنین بازپرداخت تسهیلات ۶۰ میلیونی نیز به روش ساده با بازپرداخت ماهیانه یک میلیون و ۴۰ هزارتومان، پلکانی در پنج سال نخست ۹۳۲ هزارتومان، در پنج ساله دوم یک میلیون و ۱۳۰ هزارتومان و در دو سال انتهایی نیز یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تعیین شده است که در روش پلکانی سالیانه از ۸۶۷ هزارتومان آغاز می‌شود.

جزئیات افزایش وام ۸۰ میلیونی مسکن و وام ۱۰۰ میلیونی بسازبفروش‌ها

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن جزییات اقدامات لازم جهت پیشرانی بخش مسکن و ساختمان به منظور تحرک اقتصادی و خروج از رکود را به تفکیک اقدامات کوتاه‌مدت (سال ۹۴) و میان‌مدت (سال ۹۵) تشریح کرد.

محمدحسن مرادی در تشریح اقدامات لازم جهت پیشرانی بخش مسکن و ساختمان به منظور تحرک اقتصادی و خروج از رکود در بخش مسکن با تفکیک اقدامات کوتاه‌مدت برای تحقق در سال ۹۴ و اقدامات میان‌مدت برای تحقق در سال ۹۵ اظهار کرد: اقدامات کوتاه‌مدت بانک مسکن با پیش‌بینی تحقق در سال ۹۴ در دو بخش اقدامات ناظر بر تقویت طرف عرضه مسکن در ۸ بند و اقدامات ناظر بر تقویت طرف تقاضای مسکن در ۷ بند متصور است.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن در تشریح اقدامات ناظر بر تقویت عرضه مسکن در ۸ بند افزود: اقدامات ناظر بر عرضه مسکن شامل اعطای تسهیلات به سازندگان واحدهای مسکونی طبق سیاست‌های اعتباری سالانه به ازای هر واحد یک میلیارد ریال به انبوه‌سازان با مسئولیت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، احیای دارایی‌های بانک مسکن از طریق انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت رهنی و اختصاص یارانه مابه‌التفاوت سود به اوراق مشارکت تا سقف‌های نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به منظور اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بورس و بانک مرکزی، ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن ساخت بافت فرسوده و پرداخت سالانه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات (متوسط مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال) با انتشار اوراق مشارکت با نرخ ۳ درصد، به منظور جبران کسری صندوق و فروش آن به بانک‌ها از محل بخشی از سپرده قانونی به مسئولیت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است.

مرادی در ادامه گفت: فراهم کردن موجبات راه‌اندازی دو شرکت پس انداز و تسهیلات منطقه‌ای به منظور احیا و آبادسازی مناطق بافت فرسوده تهران و شهرهای جدید در سواحل مکران به مسئولیت بانک مرکزی، راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و اعطای مجوز تعهد پذیره‌نویسی به بانک با مسئولیت بانک مرکزی و سازمان بورس، تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و فروش اقساطی واحدهای باقیمانده با خط اعتباری بانک مرکزی (۲۵ هزار میلیارد ریال سود اوراق مشارکت مسکن مهر) با مسئولیت بانک مرکزی، ارایه خدمات مدیریت دارایی جهت احیا و بازارپذیری دارایی‌ها به منظور ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید با مسئولیت بانک مرکزی و در نهایت پشتیبانی سیاست‌های واگذاری زمین با تخفیف با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی اقدامات ناظر بر تقویت طرف عرضه مسکن هستند که در زمره اقدامات کوتاه مدت برای اجرا در سال ۹۴ است.

وی همچنین در بیان اقدامات ناظر بر تقویت طرف تقاضای مسکن با اشاره به ۷ بند ادمه داد: افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز ممتاز به ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال، تسری نرخ سپرده قانونی ۲ درصد به کلیه حساب‌های تعهدی بانک مسکن از جمله صندوق پس انداز ممتاز، افزایش سقف تسهیلات صندوق یکم به یک میلیارد ریال از طریق تجمیع با ۲۰۰ میلیون ریال اوراق صندوق ممتاز، افزایش سقف جعاله تعمیر مسکن به ۲۰۰ میلیون ریال و اخذ مجوز لیزینگ ساختمان و مسکن از بانک مرکزی و انجام فعالیت با نرخ های رقابتی همگی به مسئولیت شورای پول و اعتبار اقدامات بانک مسکن برای تقویت طرف تقاضای مسکن است.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: تضمین معاملات فروش نسیه فروشندگان (سازندگان) واحدهای مسکونی به خریداران توسط بانک مسکن (با قابلیت صدور اجرائیه به نفع بانک در صورت لزوم) با مسئولیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پرداخت تسهیلات خرید بدون سپرده به دارندگان حساب‌های پس انداز مسکن جوانان افتتاحی سال‌های ۷۹، ۸۰ و ۸۱ به میزان ۱۰۰ درصد تسهیلات با سپرده متعلقه به حساب و مشروط به عدم تجاوز مجموع تسهیلات از سقف‌های اعلامی بانک مرکزی برای استان تهران ۶۰۰ میلیون ریال، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال با مسئولیت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را از دیگر برنامه‌های ناظر بر تقویت طرف تقاضای مسکن عنوان کرد.

مرادی تاکید کرد: لازمه اجرای پرداخت تسهیلات خرید بدون سپرده به دارندگان حساب‌های پس انداز مسکن جوانان، کاهش نرخ سپرده قانونی صندوق پس انداز ممتاز به ۲ درصد و اعطای مجوز انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ ۲۳ درصد است.

الزامات تحقق اقدامات کوتاه‌مدت بانک مسکن

وی الزامات مورد نیاز جهت تحقق اقدامات فوق را شامل افزایش سرمایه نقدی و غیرنقدی بانک مسکن و اجرای ماده ۱۴ قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن، تسویه مطالبات بانک از دولت به شکل نقدی، سهام و یا اوراق صکوک اجاره، امکان افزایش سرمایه بانک به شکل سالیانه معادل اقساط وصولی مسکن مهر و معافیت بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی توسعه از پرداخت سود سهم دولت و مالیات و احتساب آن به افزایش سرمایه دانست.

مرادی ادامه داد: تمرکز حساب‌های دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی به منظور بهره‌گیری از رسوب منابع، احتساب اقساط و هزینه‌های مالی تسهیلات مسکن به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی و کاهش درآمد مشمول مالیات استفاده کنندگان از تسهیلات رهنی به میزان اقساط تسهیلات مذکور و تجدید ساختار سازمانی، جذب نیروی انسانی توسط بانک و تخصیص بانک و تخصیص بودجه لازم جهت پرداخت حقوق و دستمزد آنها از سایر الزامات مورد نیاز جهت تحقق اقدامات کوتاه مدت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 23 آذر 1394 ، کد خبر: 109134 www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
1
خدایا یعنی میشه ما هم روزی خونه دار بشیم و از نگاه غضب آلود صاحب خانه و طعنه های بی امان شان، راحت بشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین