پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
«ماهر موقع» گفت: دستاوردهای محور مقاومت به ویژه ایران در برابر تکفیری ها موجب روی آوردن تروریست ها به اقدامات تروریستی در تهران شد و تفکر وهابیت عامل اقدامات تروریست ها است.

شعارسال: صبح روز چهارشنبه تروریست های مسلح با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم مطهر امام خمینی (ره) ۱۷ تن از هموطنان کشورمان را به شهادت رسانده و بیش از ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.

«ماهر موقع» نماینده پارلمان سوریه در سخنانی درباره حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران و نقشه های دشمنان انقلاب برای هدف قرار دادن مردم بی گناه کشورمان گفت: انفجارهای تروریستی در تهران به دلیل دستاوردهای محور مقاومت به ویژه ایران در برابر گروه های تروریستی در اراضی سوریه و عراق صورت گرفت.

وی افزود: تروریست ها بدین طریق در صدد بودند تا به ایران به دلیل حضورش در محور مقاومت و ایستادگی در مقابل تروریسم جهانی پیامی را ارسال کنند. تروریست ها به نام اسلام در صدد محقق کردن نقشه های صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه هستند. آمریکا نیز در صدد تسلط سیاسی و اقتصادی بر منطقه است.

وی در ادامه افزود: عامل و پشت پرده اقدامات تروریست ها، تفکر وهابیت و کشورهایی هستند که این نوع تفکر را پرورش می دهند. این تفکر، افراط گرایی را رشد می دهد و عوامل کینه توزی و دشمنی میان فرقه ها و ملت های مختلف را تغذیه می کند.

وی یادآور شد: تفکر وهابیت فقط خودش را قبول دارد. آمریکا نیز بر همین اساس فکر می کند. سال ها قبل «بوش» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که هر کس با ما نیست، پس ضد ما است. این نشانگر تطابق فکری آمریکا و تفکر وهابی است. برخی کشورهای عربی نیز از تروریسم حمایت و آن را تغذیه می کنند.

وی تأکید کرد: اصل و اساس تفکر وهابی از عربستان سعودی آغاز شده است و اکثر تروریست های انتحاری نیز تفکر وهابی-سعودی دارند.

عضو پارلمان سوریه تصریح کرد: برای گسترش تفکر وهابیت و عدم پذیرش دیگران، مدارسی در عربستان سعودی ایجاد شده است و افرادی را در آن پرورش می دهند. آمریکا و اسرائیل از تروریسم حمایت و کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها سعودی ها، گروه های تروریستی را تغذیه می کنند تا بدین صورت به طرح و نقشه صهیونیست ها و آمریکا خدمت رسانی کنند و مردم و ملت های منطقه به دلیل این اقدامات در وضع تاسف باری زندگی می کنند.

وی در پایان تأکید کرد: بنابراین دستاوردهای محور مقاومت موجب روی آوردن تروریست ها به این اقدامات شده است و این عوامل تروریستی به دلیل حمایت ایران از ملت های مظلوم منطقه، از کسب هر نوع دستاوردی عاجز مانده اند. سعودی ها و غربی ها از تروریسم حمایت می کنند ولی اکنون خودشان نیز در کشورشان از اقدامات تروریست ها آسیب دیده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19خرداد1396، کدخبر: 3999236: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
منافع ایران؟ یا کاهش منافع خودشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین