پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
رئيس مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم از مشارکت و همکاری سازمان علمی، فرهنگی و تربيتی ملل متحد (يونسکو) با دبيرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم به مرکزيت قزوين در حوزه‌های فرهنگی خبر داد.

شعار سال: به نقل از روابط‌عمومی دبيرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم؛ مسعود نصرتی، گفت: يکی از سه کارگروه فعال در دبيرخانه مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم، کارگروه فرهنگی است که از مهم‌ترین وظايف آن، سهولت‌بخشی به همکاری‌های فرهنگی و آموزشی بين‌المللی در شهرهای در مسير جاده ابريشم است.

رئيس مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم افزود: سازمان علمی، فرهنگی و تربيتی ملل متحد که به‌اختصار «يونسکو» ناميده می‌شود، يکی از سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که از مهم‌ترین اهداف آن کمک به صلح و امنيت در جهان از راه همکاری‌های بين‌المللی در زمينه‌های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و تربيتی است که طی مکاتبات صورت گرفته توسط دبيرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم با اين نهاد بين‌المللی، توانستيم حمايت و پشتيبانی يونسکو را در بعد ديپلماسی شهری دريافت کنیم.

نصرتی تصريح کرد: يونسکو در طول 25 سال گذشته فعاليت‌های گوناگوني را با محوريت جاده ابريشم در سراسر جهان برعهده‌گرفته است که اين اقدامات در مسير درک ميراث و هويت مشترک ایجادشده از طريق تعاملات فرهنگي مردم در مسير اين کمربند ويژه جهانی شکل‌گرفته است.

اين مقام مسئول با اشاره به تقدير سازمان علمی، فرهنگی و تربيتی ملل متحد از ابتکار عمل مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم به مرکزيت شهر فرهنگی و تاريخی قزوين به‌عنوان يکی از فعال‌ترین شرکت‌کنندگان ايرانی يونسکو اضافه کرد: مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم در نظر دارد با همکاری شهرهای در مسير جاده ابريشم نسبت به توسعه زيرساخت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی مرتبط با موضوع شهروندان در قالب کارگروه فرهنگی در جريان برگزاری اجلاس‌های جهانی ضمن مشارکت فعال در پنل‌های تخصصی با موضوعات مرتبط، بر روند اجرايی آن‌ها نظارت کرده و پيگيری‌های مربوطه را برای تحقق اهداف توسعه پايدار انجام می‌دهد.

رئيس مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم در پايان از برگزاری هفته‌های فرهنگی جاده ابريشم با مشارکت همه اعضای مجمع و انجمن‌های دوستی ايران و کشور‌های در مسير جاده ابريشم باهدف افزايش همکاری و همگرايی بين شهرها در همه حوزه‌های فرهنگی هرسال به ميزبانی يکی از اعضاء خبر داد.

مجمع جهانی شهرهای جاده ابريشم در هشت ماه فعاليت خود از زمان تأسيس تاکنون توانسته 47 شهر و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ايرانی و 24 شهر خارجی در مسير جاده ابريشم را به عضويت خود درآورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استان قزوین، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 963-4194-5:www.qazvin.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
یونسکو قدر جاده ابریشم رو هنوز نمی دونه و اهمیت اون رو درک نکرده.
جاده ابریشم، جاده تمدن ساز بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین