پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جزییات جلسه غیرعلنی مجلس گفت: ۵ ابرچالش بیکاری، محیط‌ زیست، آب، صندوق‌های بازنشستگی و نظام‌های بانکی اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
شعارسال: بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس گفت: با توجه به اینکه در 2 جلسه قبل هیات رئیسه مقرر شده بود مسعود نیلی به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان بدهد این جلسه برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه آقای نیلی گزارش خوبی از وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان ارائه کرده و 5 ابر چالش از 20 چالشی که ما در گذشته مطرح کرده بودیم را در گزارش خود مورد بررسی قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به 5 ابر چالش اقتصادی مطرح شده در صحن غیر علنی مجلس تصریح کرد: این چالش ها شامل بیکاری، محیط‌ زیست، آب، صندوق‌های بازنشستگی و نظام‌های بانکی بود. نهایتا مقرر شد امکانات و منابعی که در کشور وجود دارد به سمت و سویی هدایت شود تا این معضلات برطرف گردد.

نعمتی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل باید ایجاد شود، افزود: اما با ناهماهنگی هایی که وجود دارد دولت نمی تواند کار را پیش ببرد اما در شرایط نرمال سالانه نباید اجازه دهیم که ۴۰۰ هزار شغل هم از دست برود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مباحثی هم درخصوص آب و به ویژه آب شرب مطرح شد که مشکلات جدی را در این خصوص داریم و باید بتوانیم منابع را برای حل این مسئله هدایت کنیم.

نعمتی با یادآوری موضوع صندوق‌های بازنشستگی گفت: صندوقهای بازنشستگی از جمله فولاد هم یکی دیگر از چالش‌هایی است که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اصل ۴۴ قانون اساسی، معاونت اقتصادی مرکز پژوهش ها و کارشناسان اقتصادی مباحث لازم را مطرح کرده و مقرر شد از این به بعد بتوانیم ارتباطات مناسبی را بین دولت و مجلس داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: از این قبیل جلسات باز هم تکرار خواهد شد و البته به صورت غیرعلنی تا بتوانیم در گام‌های بعدی برای مشکلاتی که شناسایی شده برنامه های راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت ارائه کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کدخبر: 571932، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین