پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
فناوری اطلاعات و ارتباطات معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش شبکه ملی اطلاعات در تحقق شعار امسال گفت: شکل گیری خدمات بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار را به همراه دارد.

شعار سال: محمد جواد آذری جهرمی به نقش شبکه ملی اطلاعات در تحقق شعار امسال (اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال) اشاره کرد و گفت: کسب و کارهای اینترنتی می توانند منبع عظیم اشتغال باشند و رونق کسب و کار را در این بخش با ارائه خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات به وجود آورند.

وی ادامه داد: ازسال گذشته و پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، با کاهش قیمت پهنای باند سعی کردیم سرویس های بومی بر بستر این شبکه شکل گیرد تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم. به نحوی که با رشد ترافیک حاصل از سرویس های این حوزه از جمله خدمات ویدیویی و اشتغال ایجاد شده در این بخش، درآمد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به وجود پتانسیل بالای نیروی انسانی در این حوزه اشاره کرد و افزود: استعداد و ظرفیت نیروی متخصص در این بخش زیاد بوده اما تاکنون موقعیت برای استفاده از این توان، کم بوده است. به همین دلیل ما به دنبال ایجاد فضا و ظرفیت سازی برای رونق کسب و کارها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

وی گفت: : برای مثال شاهد تولید بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن اندرویدی در کشور هستیم و ۲۲ هزار گروه توسعه دهنده اپلیکیشن و ۱۰۰ هزار شغل، طبق گزارش مرکز آمار، در این بخش ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه تحقق شبکه ملی اطلاعات، اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات را رقم زد، خاطرنشان کرد: برای اشتغال کسب و کارهای نوپا، ما زمینه ساز هستیم و با وجودیکه نقش مستقیم نداریم اما با کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت، باعث کاهش تعرفه خدمات بومی در داخل کشور خواهیم بود تا در نهایت کاربر از محتوای داخلی مقرون به صرفه، استفاده کند.

به گفته آذری جهرمی، مصرف خدمات بومی داخل کشور، باعث ایجاد کسب و کارهای داخلی و نوپا می شود و موجب تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» خواهد شد. به همین دلیل ما به عنوان محرک ایجاد این فضا، این موضوع را جدی ترین دستورالعمل برای سال جاری درنظر گرفته ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کدخبر: 4002955 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
تا کی می خواهند موقعیت های جاری بین المللی رو به اسم خودشون تموم کنند و بگن که نتیجه برنامه های ما بود؟؟؟
در تمام دنیا فناوری اطلاعات داره جلوداری می کنه. در این هم همین وضع داره پیش میاد. ربطی به برنامه دولت هم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین