پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است، عملیات ارتش این کشور در سایه محدودیت‌ها علیه قطر و درگیری‌ها میان کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب غرب آسیا ادامه پیدا خواهد کرد.

شعار سال: این اظهارات ژنرال جوزف دانفورد، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا درباره بودجه سال ۲۰۱۸ پنتاگون مطرح شد.

دانفورد در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیرگذاری محدودیت‌ها علیه قطر یا سایر اقدامات ضد قطری به دلیل مواضعش در قبال ایران و حمایتش از اخوان المسلمین بر عملیات ارتش آمریکا در منطقه تاکید کرد: این اتفاق رخ نخواهد داد.

در جریان این گفت‌وگو الیزابت وارن، سناتور دموکرات همچنین به پیام‌های نامفهوم دولت آمریکا نسبت به بحران قطر اشاره کرد.

در حالی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان کاهش تحریم‌ها علیه قطر شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به نحوی از این اقدام که به رهبری عربستان سعودی صورت گرفته حمایت کرده است. تیلرسون عنوان کرده بود که این تحریم‌ها می‌تواند در عملیات نظامی آمریکا در قطر تاثیر بگذارد.

قطر در حال حاضر پایگاه هوایی العدید آمریکا را در خود جای داده که نه تنها مرکز فرماندهی آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود بلکه مرکز ثقل کمپین هوایی در سوریه، عراق، افغانستان و دست‌کم ۱۷ کشور دیگر است.

دانفورد در ادامه اظهاراتش به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا همچنین بر ضرورت افزایش بودجه دفاعی اشاره و تاکید کرد: قدرت‌نمایی واشنگتن در رقابت‌های دفاعی که ناشی از بودجه بالای دفاعی آمریکاست اکنون رو به فرسایش است چراکه درحالی که بودجه دفاعی ما رو به کاهش است رقبای ما برای افزایش ظرفیت‌های خود بودجه دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن هشدار نسبت به نتایج چنین رقابتی عنوان کرد: تنها طی چند سال اگر ما وضعیت بودجه‌ای خود را تغییر ندهیم کیفیت و کمیت خود را از دست خواهیم داد.

این هشدار دانفورد به ویژه به توانایی ارتش آمریکا در ارائه قدرت خود در سراسر جهان معطوف بود؛ مساله‌ای که به اعتقاد وی برای جلوگیری از تهدید دشمنان و همچنین اطمینان بخشی به متحدان مساله‌ای حیاتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال سناتورها توضیح داد: رقبایی چون روسیه و چین روی پروژه‌ها و قدرت آمریکا مطالعه کرده و اکنون در حوزه‌هایی که می‌توانند پیش بودن ارتش آمریکا را زیرسوال ببرند، سرمایه گذاری کرده‌اند.

این نظامی برجسته آمریکایی خاطرنشان کرد: پکن و مسکو در حال حاضر به صورت ویژه‌ای در موشک‌های کروز ضد کشتی، موشک‌های بالستیک ضد کشتی و ظرفیت‌های جنگ الکترونیکی سرمایه گذاری کرده‌اند.

دانفورد در نهایت خواهان افزایش بودجه دفاعی به منظور تضمین فضای رقابتی آمریکا مقابل رقبایش شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1396، کد مطلب: 96032413772:www. isna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
آمریکا یک ابر قدرتی است که در چند سال گذشته بسیار ضعیف شده است و این ناشی از دخالت هایی است که نباید در منطقه میکرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین