پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
وزارت دفاع ژاپن به منظور خرید تجهیزات و تسلیحات موشکی پیشرفته، بودجه دفاعی 47 میلیارد دلاری برای سال مالی 2019 میلادی پیش بینی کرده است.

شعارسال: این در شرایطی است که در صورت خریدهای بیشتر و تمرکز دولت بر برنامه های نظامی برای مقابله با چین و کره شمالی، احتمالا این رقم باز هم افزایش خواهد یافت.

وزارت دفاع به دولت اعلام کرده است که برای خرید سامانه های پیشرفته موشکی از آمریکا به بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون دلار نیاز دارد که همین باعث شده است تا بودجه درخواستی سال 2019 میلادی باز هم افزایش یابد.

یکی دیگر از برنامه های این کشور تقویت نیروهای خود در مناطق مورد منازعه بویژه در دریای شرقی است که بر سر جزایر دیائوئو در این منطقه با چین درگیر مناقشه است.

حضور بیشتر نیروهای ژاپن در آبهای منطقه و احتمال برگزاری رزمایش های بیشتر و استفاده از ناوهای خود برای برگزاری تمرینات مشترک از دیگر دلایل افزایش بودجه ارتش است که در مقایسه با سال مالی قبل از آن2.1 درصد افزایش خواهد داشت.

این احتمال می رود که ژاپن قصد داشته باشد شماری از 50 هزار نیروی نظامی آمریکا را در اوکیناوا کاهش داده و آنها را به جزیره گوام پایگاه آمریکا در اقیانوس آرام انتقال دهد که در این صورت لازم است باز هم بودجه ارتش افزایش یابد.

وزارت دفاع ژاپن می گوید که کره شمالی از سال 2016 میلادی به این طرف 40 آزمایش موشکی انجام داده است و بالا بردن میزان بودجه ارتش برای مقابله با چنین تهدیدی ضرورت دارد.در صورتی که این بودجه نهایی شود خرید تسلیحاتی ژاپن از آمریکا در مجموع 70 درصد بیشتر از سال مالی گذشته خواهد بود و به 6 میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد رسید.

تقویت نیروی هوایی با مجهز کردن جنگنده های اف 15 و خرید دستکم 6 فروند دیگر از هواپیماهای رادارگریز اف 35 و تحقیق بر روی موشک های فوق سرعت برای حراست از جزایر دور افتاده ژاپن و همچنین تقویت دفاع سایبری و فضایی به دستور 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن، از دیگر برنامه های وزارت دفاع در بودجه دفاعی مذکور است.

پیش از این کره جنوبی نیز بودجه دفاعی سال آینده میلادی خود را 8.2 درصد افزایش داد که در صورت تحقق، بیشترین افزایش بودجه نظامی این کشور از سال 2008 تا کنون محسوب می‌شود.وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد بودجه دفاعی سال آینده را 46.7 تریلیون وون برابر با 42 میلیارد دلار در نظر گرفته است که شامل 15.3 تریلیون وون برای ارتقا ظرفیت های دفاعی و 31.3 تریلیون وون برای هزینه‌ نیروهای نظامی است.بر اساس گزارش موسسه صلح استکهلم، سال گذشته آمریکا با 610 میلیارد دلار در مقام نخست و پس از آن چین با 228 میلیارد دلار در مقام دوم بالاترین بودجه دفاعی جهان قرار داشتند.

آمار این موسسه نشان می دهد که عربستان با 69.4 میلیارد دلار، روسیه با 66.3 میلیارد دلار، هند با 63.9 میلیارد دلار و فرانسه هم با 57.8 میلیارد دلار رده های سوم تا ششم جهانی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایرنا


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397 ، کدخبر: 889591،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین