پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
"موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک" مستقر در لندن در گزارشی جدید اعلام کرد، تکنولوژی نظامی چین تقریبا با غرب برابری می‌کند و دیگر نمی‌توان پیشتازی غرب در سیستم‌های نظامی پیشرفته را بدیهی و مسلم دانست.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری دویچه وله،این اندیشکده در گزارش خود آورده است: بودجه نظامی چین به تنهایی یک سوم از بودجه نظامی تمام کشورهای آسیایی در سال 2016 بوده است و به نظر می‌رسد که روز به روز تسلیحات بیشتری را به خارج از کشور می‌فروشد.

کل بودجه دفاعی چین در سال گذشته برابر با 145 میلیارد دلار بوده که 1.8 برابر بیشتر از مجموع بودجه دفاعی ژاپن و کره‌ جنوبی محسوب می‌شود. تنها آمریکا با بودجه دفاعی 604.5 میلیارد دلار در سال 2016 از چین پیشتاز بود.

موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک افزود: در زمینه قدرت هوایی هم به نظر می‌رسد که چین با غرب برابری می‌کند و پهپادهای ساخت چین در نیجریه و عربستان سعودی مشاهده شده‌اند. نیروی هوایی چین همچنین یک موشک کوتاه برد بسیار توانا را معرفی کرده که تنها برخی از کشورهای پیشرو در زمینه هوا فضا قادر به ساخت این نوع موشک هستند. به علاوه موشک‌ دوربرد هوا به هوای چین نیز که سال گذشته در مانوری مشاهده شد، خطری برای هواپیماهای سوخت رسان و هواپیمای شناسایی AWACS محسوب می‌شود.

جان چیپمن، رئیس این اندیشکده گفت: با توجه به پیشرفت‌های چین می‌توان گفت که دیگر نمی‌توان پیشتازی و سلطه غرب در زمینه تسلیحات را بدیهی و مسلم دانست. در سراسر جهان گسترش تجهیزات مرگبار دیده می‌شود و افزایش این پیشرفت‌ها، برتری نظامی غرب را به چالش می‌کشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کد مطلب: 163944، www.etedaal.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین