پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
عضو کمیسیون دفاعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد اعطای یک‌میلیارد دلار وام به صنایع بالگردسازی وزارت دفاع برای تولید بالگرد نظامی خبر داد.

شعار سال: روند بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و نمایندگان مشغول بررسی بخش‌های مختلف این لایحه هستند.

یکی از مهمترین بخش‌های لایحه بودجه، بخش دفاعی آن است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌عنوان کمیسیون اصلی بررسی‌کننده، وظیفه بررسی این بخش را به‌عهده دارد.

هم‌اکنون بررسی بخش دفاعی و اختصاص بودجه به این بخش در کمیسیون امنیت ملی مجلس آغاز شده و نمایندگان در این کمیسیون، تاکنون جلسات متعددی با حضور مسئولان مربوطه از نیروهای مسلح در همین زمینه برگزار کرده‌اند.

نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده‌اند که قصد دارند بخش دفاعی لایحه بودجه 97 را تغییر داده و بودجه برخی بخش‌های دفاعی و نظامی را در راستای تقویت بخش دفاعی کشور، افزایش دهند.

در همین زمینه، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیته دفاعی مجلس درباره پیشنهادات مطرح‌شده در کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش بودجه دفاعی سال 97 برای ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه گفت: صنایع ساخت بالگرد وزارت دفاع امروز در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ علمی و تکنولوژی قرار دارد و جزو پنج کشور برتر دنیا در این حوزه به‌حساب می‌آید.

وی افزود: کشور ما امروز در زمینه خرید بالگرد تحریم است و کسی در دنیا به ما بالگرد نمی‌فروشد اما صنایع بالگردسازی وزارت دفاع با برخورداری از کارشناسانی توانمند، از قابلیت‌های خوبی در این حوزه برخوردار است.

حسن‌بیگی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی برای تقویت صنایع بالگردی، اعطای یک میلیارد دلار وام از صندوق ذخیره ارزی به این صنایع برای ساخت بالگرد نظامی است تا نیاز ارتش و سپاه برطرف شود. وی ادامه داد: در بخش صنایع بالگردی کارهای تحقیقاتی طی یک دهه گذشته انجام شده و استانداردهای بین المللی هم در این حوزه کسب شده‌ است و مشتری لازم هم در این بخش وجود دارد.

براساس این گزارش، پیشنهاد نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی بررسی شده و قرار است در این کمیسیون به‌رأی گذاشته شود و در صورت تصویب در صحن کمیسیون، این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق بودجه 97 ارسال می‌شود تا در آنجا نیز بررسی شود.

در صورت تصویب پیشنهاد افزایش بودجه بخش‌های دفاعی در کمیسیون تلفیق بودجه 97، مصوبه به‌عنوان نظر نهایی کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود تا با تأیید نهایی نمایندگان مجلس و شورای نگهبان، این مصوبه به‌عنوان قانون بودجه به دولت ابلاغ شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسینم، تاریخ انتشار 4 دی 96، کد مطلب: 1611060، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین