پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه بودجۀ نظامی این کشور را برای سال ۲۰۱۷ امضا کرده است.

شعار سال: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه بودجۀ نظامی این کشور به مبلغ 619 میلیارد دلار را برای سال 2017 امضا کرده است.

کاخ سفید در ابتدا تهدید کرده بود بودجۀ پیشنهادی را وتو کند زیرا رقم آن 3.2 میلیارد دلار بالاتر از رقم پیشنهادی اوباما بود.

با امضای این لایحه حقوق نیروهای آمریکایی 2.1 درصد افزایش خواهد یافت.

به موجب این قانون جدید، تعداد پرسنل نیروی زمینی ارتش آمریکا در سال 2017 به بیش از 476 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

همچنین شمار پرسنل نیروی هوایی 321 هزار نفر و تفنگداران دریایی 185 هزار نفر خواهد رسید که بیشتر از رقم پیشنهادی کاخ سفید است.

علی رغم اختلاف ها میان کاخ سفید و کنگره در ارقام پیشنهادی، اوباما پس از امضای این لایحه گفت این لایحه انجام عملیات‌های کنونی ایالات متحده را در سراسر جهان، تسهیل می‌کند.

این لایحه اوایل دسامبر (اواسط آذر 95) در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت کافی برای پیشگیری از وتوی اوباما تصویب شده بود.

به نقل از پرس تی وی، این لایحه که از حمایت جان مک‌کین، سناتور جنگ‌طلب حزب جمهوری‌خواه، برخوردار بود، تلاش‌های دولت برای تعطیلی پایگاه‌های نظامی از جمله زندان گوانتانامو را ممنوع کرده است.

اوباما که در رقابت های انتخاباتی خود در سال 2008 وعده داده بود این زندان مخوف را تعطیل کند، تأکید کرد اگر کنگره رویکرد خود را در قبال گوانتانامو تغییر ندهد، در تاریخ از آن به بدی یاد خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 دی 95، کد مطلب: 1276984: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین