پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت با تصویب بودجه بی‌سابقه ۷۰۰ میلیارد دلاری نظامی آمریکا، سیاست خارجی رئیس‌جمهور این کشور نیز به شدت تهاجمی خواهد بود.

شعارسال:خبرگزاری اسپوتنیک نوشت با تصویب بودجه بی‌سابقه ۷۰۰ میلیارد دلاری نظامی آمریکا، سیاست خارجی رئیس‌جمهور این کشور نیز به شدت تهاجمی خواهد بود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: دولت آمریکا در اقدامی که به نظر تایید حرکت به سمت راهبرد صلح از طریق برتری قدرت آتش باشد، بزرگترین بودجه سالانه تاریخ این کشور یا به عبارت دقیق‌تر تاریخ جهان را ارائه کرد.

با پذیرش بودجه هفتصد میلیارد دلاری برای سال مالی پیش رو -که بزرگترین بودجه تاریخ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شمار می‌رود و بسیار بیشتر از مجموع بودجه نظامی روسیه و چین است- دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اختیار جذب هزاران نیروی جدید، خرید تجهیزات پرزرق و برق نظامی از جمله هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی و فرصت تسلیح دموکراسی آمریکایی را در سرتاسر جهان برای خود فراهم کرده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به افزایش مجدد بودجه نظامی این کشور در سال ۲۰۱۹ به ۷۱۶ میلیارد دلار گفت این میزان بودجه برای اطمینان از آمادگی رزمی سربازان آمریکایی در دنیایی با شمار فزاینده «تنش‌های خطرناک» از جمله در افغانستان و همچنین پرداختن به تهدید جنگ با جمهوری خلق کره الزامی است.

در ادامه این گزارش آمده است: لایحه بودجه تازه نظامی آمریکا که روز جمعه به امضای ترامپ رسید شامل هزینه‌هایی عظیم از جمله افزایش ۹۴ میلیارد دلاری در مقایسه با بودجه ۲۰۱۷ وزارت دفاع آمریکاست. این میزان افزایش، بزرگترین افزایش یک ساله بودجه نظامی آمریکا از سال ۲۰۰۲ در زمان دولت جورج بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور، و شروع جنگ به اصطلاح علیه تروریسم محسوب می‌شود که در آن سال بودجه پنتاگون از ۳۴۵ میلیارد دلار به ۴۳۷ میلیارد دلار رسید.

اسپوتنیک افزود: اما افزایش جدید بودجه نظامی آمریکا به این خاطر نیست که این کشور تحت حمله قرار گرفته است. بلکه به علت پاسخگویی به آنچه است که واشنگتن آن را چالش‌های لجستیکی صریح می‌داند که شامل افزایش نیاز‌های آموزشی، افزایش استفاده از فناوری‌های پیشرفته در سامانه‌های دفاع موشکی و شروع یک برنامه واکنش چند تریلیون دلاری و توسعه مجدد زرادخانه هسته‌ای آمریکا است که بسیاری در این کشور مایلند هرچه زودتر برای همیشه نابود شود.

از سال ۲۰۱۱ و تصویب قانون موسوم به کنترل بودجه از سوی کنگره، تمامی وزرای دفاع آمریکا تاکید کرده‌اند بودجه نظامی این کشور برای حفظ تعداد کافی سربازان آماده نبرد برای دفاع از این کشور کفایت نمی‌کند. مالکان مجتمع‌های عظیم نظامی-صنعتی در واشنگتن نیز ادعا می‌کنند سربازان آمریکایی آموزش‌های لازم برای مبارزه بر اساس شیوه‌های نوین رزم و بکارگیری تجهیزات پیشرفته دریافت نکرده‌اند و بودجه‌های نظامی آمریکا آینده این کشور را با مخاطره مواجه کرده‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: ارتش آمریکا به دنبال هفده سال جنگ بی پایان در عراق و افغانستان و منطقه جنگ‌زده خاورمیانه بسیار دورتر از مرز‌های آمریکا دیگر قادر نیست با درخواست‌های کنگره همراهی کند و چشم‌اندازی نیز برای این قضیه نمی‌توان متصور شد. به نظر می‌رسد سیاست خارجی ترامپ با توجه به بودجه نظامی پنتاگون به شدت تهاجمی باشد و علاوه بر اعزام نیرو به سومالی و یمن، صد‌ها هزار سرباز این کشور نیز راهی جنگ‌های آمریکا در افغانستان و مقابله با کره شمالی باشد.

شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی مانند لاکهید مارتین، بوئینگ و جنرال داینامیکس که مجموعه‌ای از شرکت‌های چند ملیتی اسلحه‌سازی هستند اصلی‌ترین برندگان افزایش بودجه نظامی آمریکا به شمار می‌روند.

افزایش دو و چهار دهم درصدی حقوق کارکنان نظامی آمریکا نیز از دیگر علل افزایش بودجه نظامی این کشور است.

بر اساس گزارش سازمان ملل بودجه نظامی آمریکا به تنهایی از بودجه نظامی کشور‌های چین، عربستان سعودی، روسیه، انگلیس، هند، فرانسه و ژاپن بر روی هم بیشتر است. این در حالی است که بر اساس یک گزارش دیگر از سازمان ملل، نرخ مرگ و میر نوزادان در آمریکا در سال‌های اخیر بالاترین میزان در تمامی کشور‌های توسعه یافته بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 23بهمن 96، کدخبر: 6435482، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
بابیش از صد حمله و تهاجم در 100سال اخیر یعنی هنوز سیاست خرجی امریکا تهاجمی نبود با این یه دونه افزایش بودجه تهاجمی شد؟
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
آقای ترامپ با این منطق احمقانه ش فقط آتش به دامان مسائل جهانی خواهد زد ، بنظرم سیاست های ترامپ از بوش هم خصمانه تر خواهد بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین