پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مجلس سنا آمریکا لایحه بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا را که در آن ۶۰ میلیارد دلار برای عملیات های خارجی در نظر گرفته شده، تصویب کرد.
شعارسال: مجلس سنا آمریکا لایحه بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا را که در آن ۶۰ میلیارد دلار برای عملیات های خارجی در نظر گرفته شده، تصویب کرد.

مجلس سنا با ۸۹ رای موافق در برابر تنها ۸ رای مخالف، نسخه مورد پذیرش خود از لایحه بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد.

در نسخه تایید شده از سوی سنا، ۶۴۰ میلیارد دلار برای عملیات های اصلی پنتاگون نظیر خرید تسلیحات و پرداخت حقوق نیروها در نظر گرفته شده و ۶۰ میلیارد دلار دیگر نیز برای تامین هزینه درگیری ارتش در افغانستان، عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان لحاظ شده است.

افزایش بودجه نظامی آمریکا به ازای کاهش بودجه بخش های غیر نظامی، از اهداف دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا تلقی می شود.

در نسخه یک هزار و ۲۱۵ صفحه ای که سنا ارائه داده است، قیود زیادی لحاظ شده که از آن جمله می توان به افزایش ۲.۱ درصدی حقوق نیروهای نظامی و افزایش ۸.۵ میلیارد دلاری بودجه تقویت دفاع موشکی اشاره کرد که پاسخی است به تهدیدهای موشکی پیونگ یانگ.

گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا نیز نسخه مورد نظر خود را با بودجه مشابه در ماه جولای به تصویب رساند. حالا کنگره (ترکیب سنا و مجلس نمایندگان) باید برای ارائه لایحه بودجه نهایی، ۲ نسخه ای را که جداگانه تصویب شده اند، با یکدیگر ادغام کنند.

اما از این مرحله به بعد پیش بینی می شود که نزاع بر سر تصویب لایحه بودجه نهایی بالا بگیرد چراکه دموکرات های کنگره می گویند تنها در صورتی با افزایش هزینه های نظامی موافقت می کنند که سقف بودجه موارد غیر نظامی نیز افزایش یابد.

بودجه نظامی آمریکا سال گذشته ۶۱۹ میلیارد دلار بود. با این حساب، نسخه های ارائه شده از سوی مجالس سنا و نمایندگان آمریکا، افزایش قابل ملاحظه ای را لحاظ کرده و قید و بندهایی را که سال ۲۰۱۱ برای کاهش سقف بودجه لحاظ شد؛ شکسته اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396، کدخبر: 776256، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین