پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کنگره آمریکا با تصویب لایحه ۳/ ۱ تریلیون دلاری بودجه که به دلیل افزایش مخارج نظامی، مورد علاقه صنایع اسلحه‌سازی بود موافقت کرد. لایحه بودجه با ۶۵ رای موافق در برابر ۳۲ رای مخالف به تصویب رسید. این لایحه پس از طی شدن مراحل نهایی، از ماه سپتامبر برای اجرا در اختیار دولت خواهد بود. با وجود این، این لایحه مخالفانی جدی نیز دارد.
شعار سال: کنگره آمریکا با تصویب لایحه ۳/ ۱ تریلیون دلاری بودجه که به دلیل افزایش مخارج نظامی، مورد علاقه صنایع اسلحه‌سازی بود موافقت کرد. لایحه بودجه با ۶۵ رای موافق در برابر ۳۲ رای مخالف به تصویب رسید. این لایحه پس از طی شدن مراحل نهایی، از ماه سپتامبر برای اجرا در اختیار دولت خواهد بود. با وجود این، این لایحه مخالفانی جدی نیز دارد.

به‌عنوان مثال جان کندی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا دلیل مخالفت خود با آن را عدم همخوانی قیمت‌های واقعی با موارد مطرح شده در این لایحه عنوان کرد و بدهی‌های فعلی دولت را زیادتر از آن دانست که لازم باشد چنین هزینه‌هایی صرف مخارج نظامی شود. این در حالی است که سال گذشته نیز پنتاگون در لایحه بودجه‌ای که تا سپتامبر هر سال میلادی اعتبار دارد، ۱۵ میلیارد دلار مازاد دریافت کرد. یک و نیم درصد از آن بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا برای پنتاگون و دفاع ملی اختصاص داده شده است. ژنرال‌های ارشد و اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان و خدمات مسلح سنا از بحران آمادگی ارتش صحبت می‌کنند و هشدار می‌دهند که پس از ۱۶ سال جنگ، هم نیروهای نظامی و هم تجهیزاتی که آن ها استفاده کرده‌اند، اصلا برای رویارویی با تهدیدات بالقوه از طرف چین یا روسیه آمادگی ندارند. همیشه انتخاب چندین مثال برای حمایت از چنین ادعاهایی آسان است. به‌عنوان مثال یک دریاسالار نیروی دریایی شهادت داد که تقریبا دو سوم از ناوگان دریایی اف/ ای-۱۸ هورنت و جنگاوران سوپر هورنت برای مبارزه آماده نیستند. این اظهارات به راحتی اینکه گفته می‌شد ارتش از مدت‌ها پیش در نظر داشت تا به‌تدریج این هورنت را از رده خارج کند و این مساله را که پنتاگون در سال ۲۰۱۵ از کنگره خواسته بود ۱۵/ ۱ میلیارد دلار در بودجه برنامه‌ریزی شده برای مدل جدیدتر سوپر هورنت اختصاص دهد، رد می‌کند.

برنامه‌ریزی ضعیف ممکن است سبب کمبود موقت هواپیماهای فعال شود، اما جنگنده‌های دیگری در ارتش وجود دارد و شرکت لاکهید مارتین شدیدا و در سریع‌ترین زمان ممکن در حال تولید نسل بعدی اف-۳۵ است. با این حال با توجه به نرخ تورم، هزینه‌ها نسبتا بالا است. اگر چه این میزان به‌عنوان یک سهم از تولید ناخالص ملی، کمتر از سطح دوران جنگ سرد قرار دارد، هنوز میزان هزینه سالانه نظامی آمریکا به مراتب بیشتر از مجموع هشت کشور جهان است و آمریکا بیشتر بودجه خود را در بخش نظامی هزینه می‌کند. اساسا آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای خرید هواپیما، کشتی، اسلحه و مانند آن ها هزینه می‌کند. در حالی که جنگ در افغانستان و عراق، تلفات زیادی از مردان و زنان نظامی که یونیفورم بر تن داشتند گرفت و میزان زیادی از تجهیزات نظامی و سلاح آن ها را از بین برد، هنوز هم به‌طور گسترده اذعان می‌شود که آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم، نیروهای چندان باتجربه‌ای ندارد تا روی آن ها حساب کند و از تجربیات آن ها استفاده کند.

مسائل نظامی بحث‌برانگیز زیادی هستند که ارزش بحث کردن دارند از جمله اینکه تا چه حد باید تحقیق و توسعه در تجهیزات با تکنولوژی بالا مانند هواپیماهای بدون سرنشین و زیردریایی‌های کنترل از راه دور بسیار بیشتر از سخت‌افزارهای سنتی هزینه داشته باشند و اینکه برای ایجاد یک سرویس جنگ سایبری موثر چه باید کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 10 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 3382578،www.donya-e-eqtesad.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
آمریکا داره بیشترین هزینه خود را برای جنگ افروزی در کشور های جهان میکنه ؛ به خصوص منطقه خاورمیانه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین