پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشوری در خصوص بازپروری معتادان، نیمی از هزینه‌های نگهداری افراد در مراکز اقامتی توسط بهزیستی استان قزوین پرداخت می‌شود.
شعار سال: زهرا غلامرضایی اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشوری در خصوص بازپروری معتادان، نیمی از هزینه‌های نگهداری افراد در مراکز اقامتی توسط بهزیستی استان قزوین پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: از سال 94 به بعد تمامی مراکز بهبود و بازتوانی معتادان ملزم به دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و یا بهزیستی شدند و هیچ مرکزی بدون مجوز در استان قزوین فعالیت ندارد.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: 22 مرکز اقامتی میان مدت نیز کارا ارائه خدمات به این قشر از جامعه را به عهده دارند که در این مراکز معتادان مراحل سم زدایی و تجربه زندگی بدون مواد را می‌گذرانند و تحت درمان جسمی و روان‌درمانی قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه مدت اقامت در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلالات مواد تا سه ماه تعریف شده است بیان کرد: بسته به وضعیت جسمی و نوع و پیشرفت درمان مدت زمان اقامت متغیر است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این معاونت در مرحله نخست پیشگیری آموزش‌محور است عنوان کرد: در این حوزه چند جامعه هدف وجود دارد که مهمترین آنها مدارس و مراکز آموزش عالی، محیط کار و جامعه هدف مردمی است که تأثیر بسیار مناسبی در پیشگیری از اعتیاد دارد.

غلامرضایی هدف از اجرای طرح‌های آموزشی را ارتقاء سطح دانش جامعه هدف در زمینه اعتیاد دانست و گفت: در سال گذشته این طرح در 150 محله در استان قزوین اجرا شد که در اجرای آن نهادهای همسو نیز مشارکت داشته اند.

مهاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه درمان، ارائه خدمات درمانی در یک مرکز سرپایی با متادون درمانی انجام می‌شود که تنها یک مرکزدر این استان وجود دارد که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان قزوین است.

معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از سوء مصرف مواد فعالیت دارد که در حوزه درمان بیش از 6000 نفر در سال 95 از خدمات بهداشتی درمانی این مراکز بهره‌مند شدند.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396، کدخبر: 1437169 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین