پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه به مناسبت پنجم خرداد روز حمایت از خانواده های زندانیان گفت: در نظام قضایی اسلامی هدف از زندانی کردن مجرم، اصلاح و بازپروری او است.

شعار سالنعمت صادقی روز پنجشنبه در جلسه انجمن حمایت از خانواده های زندانیان که در سرسرای دادستانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: مشارکت حداکثری و ارزشمند مردم در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان و تقویت ثبات امنیت جمهوری اسلامی ایران شد که جای شکرگزاری دارد.

به گفته این مقام قضایی، انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک نهاد قدیمی اجتماعی در ایران است که 2 هدف اصلی اصلاح و بازپروری زندانیان و حمایت از خانواده زندانی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی مهم ترین اولویت در راستای حمایت از زندانی ها و خانواده آنها را اصلاح و بازپروری دانست و گفت: باید زمینه های آموزشی و تربیتی زندانی ها در زندان و پذیرش جذب آنها در جامعه بخصوص بازار کسب و کار فراهم شود.
صادقی با بیان اینکه با وجود تاکید مکرر آیات قرآن بر پذیرش توبه و چشم پوشی از گناه از سوی خداوند افزود: متاسفانه جامعه به خصوص بازار کار فرهنگ پذیرش و جذب کسانی که حتی یک اشتباه و خطای کوچک کرده باشند را ندارد.
او با اشاره به اینکه مهم ترین و اساسی ترین کار پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: جامعه به کسی که یک بار جرمی مرتکب شده کار نمی دهد و برای او راهی جز راه های خلاف نمی گذارد که در اینجا جامعه هم در جرم او شریک است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، فرهنگ سازی برای جذب و به کارگیری افراد زندانی را مهم ترین رسالت رسانه ها و نهادها دانست و گفت: زندانی شدن افراد هزینه های هنگفتی برای دولت بخصوص جامعه از نظر امنیت اجتماعی مانند سرقت و انواع بزه های اجتماعی به همراه دارد بنابراین فرهنگ پذیرش، بخشش و گذشت را باید در جامعه ترویج کنیم.

**کمک به فقرا و خانواده های بی بضاعت به اندازه خون پاک شهیدان ارزشمند است

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: بی تفاوتی نسبت به زندگی دیگران قرار گرفتن در عرصه باطل است.
فضل الله رنجبر افزود: خانواده زندانیان و بسیاری دیگر از خانواده های فقیر و نیازمند به حمایت مالی امروز جامعه ما، عرصه باطل و حق را تشکیل می دهند و کمک به رفع مشکلات این خانواده ها به اندازه خون پاکی در جبهه ها ریخته شد، ارزشمند است.
وی با بیان اینکه افرادی هستند که به صورت انفرادی اقدام به آزادی یا کمک به خانواده زندانیان می کنند خواستار به وجود آمدن شبکه های از روابط افراد خیّر شد تا به طور سازماندهی شده کمک ها را جمع آوری و در راستای برنامه های زیرساختی و بنیادی برای کمک به خانواده ها و زندانیان هزینه شود.
2 هزار و 800 نفر در قالب 717 خانوار زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده های زندانی استان کرمانشاه قرار دارند.
پنجم خرداد به نام روز نسیم مهر برای حمایت از خانواده های زندانیان در تقویم جمهوری اسلامی نام گذاری شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کدمطلب:82544451 (6003520)، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
البته باید حداکثر رعفت اسلامی را هم مبذول داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین