پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
چند روز پیش خبری در فضای رسانه‌ای کشور دست‌به دست می‌شد که سرانه خرج دولت برای زندانیان و دانش‌آموزان را با یکدیگر مقایسه می‌کرد. مبنای این خبر اظهارات رئیس‌کل زندان‌های ایلام بود.در این صورت سرانه بودجه‌ای هر زندانی در حدود ۲ برابر سرانه هزینه دولت برای تحصیل شهروندان است.
شعار سال : چند روز پیش خبری در فضای رسانه‌ای کشور دست‌به دست می‌شد که  را با یکدیگر مقایسه می‌کرد. مبنای این خبر اظهارات رئیس‌کل زندان‌های ایلام بود. بر مبنای اعلام این مقام مسوول هر زندانی روزانه ۱۲۰ هزار تومان خرج روی دست دولت می‌گذارد. به عبارت دیگر بر مبنای اظهارات این مقام مسوول هر زندانی در یک سال هزینه‌ ۵۴ میلیون تومانی به دولت تحمیل می‌کند.

این در حالی است که بر مبنای اظهارات وزیر پیشین آموزش و‌پرورش سرانه هزینه دولت برای هر دانش‌آموز رقمی در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان است. اگر اظهارات این دو مقام مسوول صحیح باشد در این صورت مقایسه این ارقام نتیجه عجیبی به دست می‌دهد؛ سرانه هزینه دولت برای هر زندانی در حدود ۲۰ برابر هزینه دولت برای هر دانش‌آموز است. البته با فرض مبنا گرفتن ارقام بودجه و در نظر گرفتن تعداد زندانیان کشور در حدود ۲۰۰ هزار نفر، سرانه هزینه سالانه زندانیان حدود ۵‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود، که تفاوت آشکاری با رقم عنوان شده از سوی رئیس کل زندان‌های ایلام دارد. اگر ارقام بودجه به‌عنوان مبنا در نظر گرفته شود، در این صورت سرانه بودجه‌ای هر زندانی در حدود ۲ برابر سرانه هزینه دولت برای تحصیل شهروندان است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:26فروردین 1398،کدخبر:3514621،donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین