پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
باقری در خصوص نسبت زندانیان محکوم و متهم استان افزود: حدود 80 درصد زندانیان البرز محکوم و 20 درصد از آن ها متهم هستند.

شعار سال: جبار باقری در نشست مطبوعاتی شنبه(10 تیرماه) اظهار کرد: در حال حاضر حدود هفت هزار زندانی در زندان‌های البرز حضور دارند.

وی ادامه داد: این زندانیان در 12 سالن مجزا شامل زندانیان عمد، غیرعمد، نسوان، نظامی، نوجوانان، موادی‌ها، کانون اصلاح و تربیت، و ... نگهداری می‌شوند.

باقری در خصوص نسبت زندانیان محکوم و متهم استان افزود: حدود 80 درصد زندانیان البرز محکوم و 20 درصد از آن ها متهم هستند.

این مسئول درباره وضعیت زندانیان بومی و غیر بومی استان توضیح داد: در حال حاضر بیش از 95 درصد از زندانیان استان بومی هستند؛ به این معناکه ممکن است شناسنامه آن ها در استانی دیگر صادر شده باشد ولی چندین سال است‌که از محل تولد خود مهاجرت کرده و در البرز خانه و زندگی تشکیل داده‌اند.

باقری خاطر نشان کرد:‌ تنها پنج درصد زندانیان البرز مرتبط با سایر استانها هستند که در طول سال‌های‌گذشته بخشی از آنها به استان‌های خود بازگردانده شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های البرز همچنین به آمار ارتکاب مجدد جرم توسط زندانیان آزاد شده استان نیز اشاره کرده و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حدود 50 درصد از زندانیان استان‌ که‌ آزاد می‌شوند مجددا مرتکب جرم شده و به زندان بازگردانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد مجرمین به تکرار همچون معتادین و سارقان هستند که به نوعی به ارتکاب جرم عادت کرده‌اند.

باقری افزود:‌ اغلب مجرمین به عادت در پروسه‌ای تعریف نشده به زندان باز می‌گردند.

وی در بخش انتهایی صحبت های خود به تعداد زندانیان سیاسی استان نیز اشاره کرد و توضیح داد: در زندان‌های البرز حتی یک نفر زندانی سیاسی نیز وجود ندارد .

مدیرکل زندان‌های البرز ‌گفت: البته کسانی هستند که به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و زندانی هستند اما عنوان مجرم سیاسی ندارند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 964-2690-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین