پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، کل بدهی زندانیان آزاد شده سال گذشته را ۱۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قسمتی از این ۱۴۳ میلیارد ریال یعنی ۷۰ میلیارد ریال را خانواده‌های زیان‌دیده گذشت کرده‌اند.

شعار سال: جعفر گل‌محمدی در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی که با حضور خیران برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از زندانیان جرایم مالی فقط به خاطر بدهی مبلغی همچون پنج میلیون تومان زندانی هستند که با کمک خیران می‌توان طلب بدهکاران را پرداخت و این افراد را از زندان آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه طلب‌کاران به دنبال پول خود که حق طبیعی خودشان است، بوده و انتظار پرداخت دارند، گفت: البته در مقابل افرادی هستند که قادر به پرداخت بدهی خود نیستند که این موضوع باعث شده است که در زندان به سر برند که با کمک خیران می‌توان این مشکل را برطرف و در اصل خانواده ها را از شرایط نامناسب رهانید.

این مسئول با بیان اینکه ۱۵ نفر به خاطر بدهی پنج میلیون تومانی زندانی هستند، خاطرنشان‌ کرد: در سال گذشته ۲۲۶ نفر زندانی به همت خیران و کمک‌های دولت، مجلس و سایر نهادهای خیریه از زندان آزاد شدند و این بدین معنا است که ۲۲۶ خانواده از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرف مقابل ۲۲۶ خانواده‌ای که خسارت و زیان‌دیده بودند نیز از وضعیت پیش آمده رهایی یافتند، افزود: با همت خیران این تعداد زندانی و زیان‌دیده از مشکلات و گرفتاری‌ها رهایی یافتند.

این مسئول با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بدهی‌ها توسط محکومان و یا بستگان آن‌ها تامین شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت شده است.

گل‌محمدی با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض، گفت: این مبلغ به کسانی که واقعا نیازمند بوده‌اند، پرداخت شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۱ نفر در استان زنجان حداکثر به خاطر ۱۰ میلیون تومان زندانی هستند، اظهار کرد: ۵۸ نفر برای کمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۳۳ نفر برای ۳۰ میلیون تومان و بقیه نیز بالاتر از ۳۰ میلیون تومان زندانی هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استان زنجان، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 963-19614-5:www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین