پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مدیر کل زندان‌های استان فارس گفت: هم‌اینک تعداد 1138 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس محبوس و برای رهایی نیازمند همراهی خیران و نیک‌اندیشان هستند و جشن گلریزان 19 خرداد را به همین منظور برگزار خواهیم کرد.

شعار سال: حشمت‌الله حیات‌الغیب، پنجشنبه 11 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری نقدینگی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، 19 رمضان و همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت در هتل بزرگ شیراز و شهرستان‌های مختلف استان فارس برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد دیه استان فارس گفت: از جمع کل 1138 زندانی جرائم غیرعمد محبوس در زندان‌های فارس، 54 زندانی زن و 1084 زندانی مرد است که 50 نفر آنان براثر حوادث رانندگی، 33 نفر به دلیل حوادث کارگاهی، 20 نفر به جرم قتل شبه عمد، 803 نفر جرائم مالی غیر از کلاهبرداری، 207 نفر ناتوانی در پرداخت مهریه و 25 نفر ناتوانی در پرداخت نفقه، زندانی هستند.

او با بیان اینکه بدهی کل این افراد بالغ بر 80 میلیارد تومان است، گفت: سال 95 تعداد 412 زندانی با جمع بدهی 54 میلیارد تومان و 2 ماه اول امسال تعداد 112 زندانی با 10 میلیارد بدهی از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.

حیات‌الغیب یادآور شد: با همراهی اعضای ستاددیه و کمیته‌های صلح و سازش در استان فارس و مساعدت و همکاری شکلات، از کل 54 میلیارد تومان بدهی 412 زندانی آزاد شده در سال 95 مبلغ 28 میلیارد تومان و از کل 10 میلیارد بدهی زندانیان آزاد شده در دو ماه اول امسال مبلغ 5 میلیارد تومان تخفیف گرفته شد و مابقی از محل کمک‌های خیران و اعتبارات ستاد دیه و تسهیلات تامین و پرداخت شده است.

او با بیان اینکه رهایی هر زندانی جرائم غیرعمد در زندان به معنای رفع استیصال حداقل 2 نفر در جامعه است، گفت: قطعا رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در آگاهی بخشی به جامعه و همراه کردن خیران داشته و دارند.

حیات‌الغیب با تصریح اینکه تغییر قوانین مربوط به بیمه و اجباری شدن آن باعث کاهش قابل توجه تعداد زندانیان ناشی از حوادث رانندگی شده است، گفت: هم‌اینک در هر ماه 2 تا 3 زندانی به دلیل قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی روانه زندان‌های فارس می‌شوند.

او در عین‌حال گفت: روزانه بین 10 تا 15 نفر محکوم جرائم غیرعمد، در کل استان فارس روانه زندان می‌شوند که عمده این افراد بدهکاران چک بلامحل، نفقه، مهریه، حدادث کارگاهی و سایر محکومیت‌های مالی غیر از کلاهبرداری هستند.

حیات‌الغیب گفت: امیدواریم امسال با همراهی نیکوکاران و خیرین و مردم نیک‌اندیش فارس زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان‌های این استان فراهم کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: از ابتدای آغاز فعالیت ستاد دیه در استان فارس بالغ بر 7500 زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های خیرین و نیک‌اندیشان از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کد مطلب: 47163:www. isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین