پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: در ۵ ماه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به طور نقدی و ۶ میلیارد تومان به طور تعهدی جمع‌آوری شده است.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی ستاد دیه فارس سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب در جلسه هیئت امناء و بررسی عملکرد ستاد دیه استان در ۵ ماهه نخست امسال اظهار داشت: باتوجه به نابسامانی‌های اقتصادی آمار جرائم مالی در استان فارس آمار بالایی است و متاسفانه در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه باید با همت ستاد دیه تلاش کنیم تا زمینه آزادی بیش از۱۲۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد را درسطح زندان‌های استان فراهم کنیم، گفت: سال گذشته تعداد۴۱۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه و کمک خیرین نیکوکار از زندان آزاد شدند و این آمار باید امسال افزایش یابد.

حیات‌الغیب افزود: در ۵ماهه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به صورت نقدی و ۶ میلیارد تومان به صورت تعهدی جمع‌آوری شده و استان فارس در جذب کمک خیرین و صلح و سازش و تخفیف از شکات در سطح کشور رتبه اول را دارد که این آمار نیز باید افزایش یابد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس بیان کرد: با همت خیرین ۵۳پرونده در این جلسه بررسی و زمینه آزادی آنان به زودی فراهم می‌شود و انتظار می‌رود در جهت حمایت از این قشر آسیب دیده همه نهادهای حمایتی و خیرین نیکوکار با مجموعه ستاد دیه و زندان‌ها همکاری داشته باشند.

اصغر تراب‌پور مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۵نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و تا پایان شهریورماه این رقم به ۴۸۰نفر می‌رسد.

وی افزود: امسال ۲۸ نفر زندانی زن آزاد شده است و تا پایان شهریور این رقم به ۳۷ نفر می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۷۴ نفر زندانی در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد ۹۱۲نفر زندانی مالی، ۲۵۶ نفر مهریه و نفقه، و ۵۶ نفر حوادث کارگاهی است.

تراب‌پور گفت: استان فارس در جرائم مالی و مهریه و تصادف منجر به فوت در صدر استان‌های کشور قرار دارد که این آمار برای استان قابل تأمل است.

براساس این گزارش در نشست هیئت امناء و بررسی عملکرد ستاد دیه استان در ۵ ماهه اول سال، مبلغ ۵۳ میلیون و ۶۰۰هزار تومان جهت آزادی زندانیان از طریق اعضای هیئت امنای ستاد دیه حاضر در جلسه جهت آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26مرداد1396، کدخبر: 4061894: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین