پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌غربی گفت: آخر تیر ماه امسال ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی زیر ۲۰۰ میلیون ریال در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند.

شعار سالیحیی سلطانی اظهار داشت: : یک روز قبل از عید فطر ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون ریال آزاد شده و تا آخر تیر ماه‌ هم ۵۰ نفر از زندانیان با بدهی زیر ۲۰۰ میلیون ریال در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در آذربایجان‌غربی، افزود: در مجموع ۱۹ جشن گلریزان در سطح شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در ماه رمضان امسال برگزار شده است که در این جشن‌ها مردم استان مشارکت ۲۵ میلیاردی ریالی داشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال برای آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد متعهد شدیم، ادامه داد: در سال گذشته ۲۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند و با پیش‌بینی صورت گرفته از افزایش کمک‌های مردمی امسال هدف‌گذاری ستاد دیه استان برای آزادی ۶۰۰ نفر بوده که در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال برای آزادی این افراد احتیاج است.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها تا پایان خرداد ماه امسال در آذربایجان‌غربی ۴۳۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد با مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی وجود داشته که با پرداخت یک سوم این بدهی یعنی تقریبا ۱۴۰ میلیارد ریال آزاد خواهند شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: سال گذشته آذربایجان‌غربی سومین استان کشور از لحاظ میزان بالای مشارکت مردمی بود و امسال با افزایش شش برابری مشارکت مردمی رتبه برتر را در کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به تعداد بالای زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها، عنوان کرد: آذربایجان‌غربی جزء ده استان اول در تعداد بالای زندانیان جرایم غیرعمد در کشور بوده و بعد از استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، تهران و ... در رده هفتم قرار دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌های دریافت کمک مالی ستاد دیه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ستاد دیه از طریق چهار نوع کمک‌های مردمی، وام‌‌های قرض‌الحسنه با سود صفر یا چهار درصد، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و مساعدت‌های ستاد دیه کشور کمک مالی دریافت کرده و بدین ترتیب اقدام به آزادی زندانیان می‌کند.

وی بیان داشت: تنها کمک‌های ستاد دیه در آزادی زندانیان دخیل نبوده بلکه بخشی از بدهی زندانیان غیرعمد توسط شاکیان بخشیده شده، بخشی از بدهی را خود آنان با پرداخت سپرده متقبل می‌شوند و بخشی نیز به صورت قسط بندی توسط زندانی پرداخت می‌شود.

گفتنی است خیرین آذربایجان‌غربی می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سامانه « #۷۷۷۷۰۴۴*۷۸۰*» برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند.

یادآور می‌شود ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به منظور کمک به زندانیان نیازمند دربند و خانواده‌های آنان در جهت پرداخت دیه و محکومیت‌های مالی و ضرر و زیان ناشی از جرم در سال ۱۳۶۹ پایه‌ریزی شد و در سال ۱۳۷۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۴۱۳۰۰۰۱۵۲:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین