پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
نگاه سرزنش‌آمیز جامعه به خانواده زندانیان، خطرهایی را به‌دنبال دارد؛ به‌طوری که این قشر از جامعه را به انزوا کشانده که ممکن است برای جبران موقعیت خود، دست به هر اقدام نادرستی بزنند.

شعار سال: روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات اصلی در جامعه بوده که مهار این روند از تأکیدات مقام معظم رهبری به شمار می‌رود؛ با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به برطرف کردن این آسیب‌های اجتماعی برنامه منسجمی داشته باشند.

نگاه سرزنش‌آمیز جامعه به خانواده زندانیان، خطرهایی را به‌ دنبال دارد؛ به‌طوری که این قشر از جامعه را به انزوا کشانده که ممکن است برای جبران موقعیت خود، دست به هر اقدام نادرستی بزنند؛ پس، سلامت جامعه ممکن است به سبب وجود چنین نگاهی در معرض خطر باشد و دستگاه قضا و دیگر نهادهای دولتی در این زمینه مسؤول هستند.

بر همین اساس حمایت از این قشر باید مد نظر باشد و شناسایی خانواده زندانیان بی‌بضاعت و حمایت‌های مادی و معنوی از آن‌ها، ایجاد اشتغال پایدار حتی برای همسران زندانیان باید در دستور کار دستگاه قضا و مدیران ارشد استان‌ها قرار گیرد.

همکاری کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده با اداره‌کل زندان‌ها

با توجه به ضرورت توجه به زندانیان زندان و بازسازی زندگی آن‌ها، کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری اداره کل زندان‌های استان اصفهان جلسات آموزشی را برای این قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌های آن‌ها برگزار کرده است.

دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در همین رابطه اظهار داشت: بر اساس همکاری‌هایی که این کمیته از اواخر سال گذشته و ابتدای امسال با اداره کل زندان‌های استان اصفهان داشت، قرار بر آن شد برگزاری، آماده‌سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های آموزشی در زندان با همکاری کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان صورت گیرد.

سید محمدصادق سجادزاده ادامه داد: دوم خرداد امسال، استاد کردی با موضوع بازسازی زندگی بعد از زندان برای زندانیان زن اصفهان سخنرانی کرده و بعد از آن همین سخنرانی با محوریت کنترل خشم برای پسرهای مجرم کانون اصلاح و تربیت برگزار شد.

وی بازتاب این جلسات را مثبت دانست و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته همین برنامه در زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه ترک اعتیاد زندان اصفهان با حضور استاد کردی برگزار شد و به اذعان مسئولان زندان، این جلسات بازخوردهای خیلی خوبی بین زندانیان داشته، همین مسأله باعث شد مجدد در این مجموعه برنامه‌های متعددی برگزار شود.

خانواده زندانیان؛ آسیب‌پذیرترین قشر از نظر خانوادگی و اجتماعی

دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با توجه به فشار روانی زیاد روی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها گفت: کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده برای اینکه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و خانواده هم‌زمان بپردازد خانواده‌های زندانیان را انتخاب کرده که آسیب‌پذیرترین قشر از نظر خانوادگی و اجتماعی هستند.

سجادزاده با اشاره به روز ملی حمایت از خانواده زندانی‌ها خاطرنشان کرد: همچنین هم‌زمان با سوم خرداد امسال از ساعت 10 تا 13، برنامه آموزشی تفریحی برای 100 نفر از مددجویان آزاد شده زندان‌های اصفهان که با جرم‌های اقتصادی، اعتیاد و... در زندان بودند، با حضور خانواده‌های آن‌ها در هنرسرای خورشید با حضور مدیر کل زندان‌های استان اصفهان برگزار شد.

قانون حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها باید با جدیت و قوت در حوزه قضایی پیگیری شود و مورد توجه باشد زیرا با تکیه بر مؤلفه‌های حمایتی و قانونی در این زمینه می‌توان تأثیر مستقیم و به‌ سزایی در مهار آسیب‌ها داشت.

خانواده زندانیان در معرض سواستفاده و گرفتار شدن در دام افراد سودجو قرار دارند و انواع آسیب‌های اجتماعی آن‌ها را تهدید می‌کند، بنابراین برای مقابله با این مسأله نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و حکیمانه از سوی دستگاه قضایی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 7 خرداد 96، کد مطلب: 13960307000749: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین