پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
سرانجام فروش ساختمان سوهانک، جزئیاتی از فعالیت قرض‌الحسنه صندوق امداد، امکان مخالفت دولت با طرح ۶ میلیون نفری مجلس و حمایت از خانواده اعدامی‌ها توسط کمیته امداد موضوعاتی است که در گفت‌وگوی فتاح با خبرنگاران به آن اشاره شد.
شعار سال:

سید پرویز فتاح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام فروش ساختمان سوهانک و محل انتقال قطعی تمام کارکنان امداد به ساختمان جدید آزادی اظهار کرد: در حال حاضر من و تعدادی از همکاران امداد در ساختمان آزادی مستقر هستیم و طبق برنامه‌ زمان‌بندی، قرار است تا پایان ماه جاری تمام کارکنانی که در ساختمان سوهانک بودند، به ساختمان آزادی منتقل شوند.

*خریدار ساختمان سوهانک نیازمند مجوز هیئت وزیران است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: ساختمان سوهانک نیز در حال معامله است و چون طرف خرید این ساختمان، یک مجموعه دولتی است، خرید این ساختمان نیازمند اخذ مجوز هیئت وزیران است چراکه خرید اماکن دولتی تنها با داشتن مجوز از هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص صندوق قرض الحسنه امداد نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا این صندوق در هریک از استان‌های کشور یک شعبه داشته باشد و در مجموع 50 شعبه به ارائه خدمات قرض الحسنه بپردازند.

*صندوق امداد قرار است نمونه قرض‌الحسنه در کشور باشد

فتاح افزود: صندوق امداد قرار است وام و تسهیلات را به صورت «قرض‌الحسنه» ارائه دهد و سپرده‌گذاری در این صندوق نیز تنها به صورت قرض الحسنه خواهد بود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: ما در فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد به دنبال آن هستیم که این صندوق را به صورت یک نمونه بارز که تمام فعالیتش بر مبنای قرض الحسنه است، معرفی کنیم.

*با طرح 6 میلیون نفری مجلس موافقیم؛ دولت ممکن است مخالفت کند

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح اخیر نمایندگان مجلس موسوم به طرح 6 میلیون نفری، گفت: این یک طرح از طرف نمایندگان مجلس است که با نیتی خیر مطرح شده و ما نیز هیچ مخالفتی با این طرح نداریم ولی با توجه به اینکه اجرایی شدن این طرح، نیازمند اعتبارات دولتی و منابع مالی خاصی است، به نظر می‌رسد احتمال مخالفت دولت با این طرح وجود داشته باشد.

فتاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت مالی دولت، شرایط خزانه، افت قیمت نفت در بازارهای جهانی و سایر شرایط اقتصادی موجود، نمی‌توانم پیش‌بینی روشنی درباره سرانجام این طرح داشته باشم.

*حمایت از خانواده اعدامی‌ها افتخاری برای نظام است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت این کمیته از خانواده برخی از زندانیان و وجود منع قانونی در این زمینه گفت: متاسفانه به دلیل زندانی شدن سرپرست برخی خانواده‌ها، کمیته امداد مجبور است خانواده آن‌ها را تحت حمایت قرار دهد و در حال حاضر نیز بین 30 تا 50 هزار خانواده زندانی تحت پوشش امداد قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای حمایت از خانواده زندانیان توسط کمیته امداد وجود ندارد، افزود: در حال حاضر تعدای از خانواده اعدامی‌ها نیز در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی است که خانواده فردی را که بنا به هر دلیلی محکوم به اعدام شده تحت سرپرستی خود قرار داده.

*1.5 میلیون سالمند تحت پوشش کمیته امداد؛ بهزیستی مسئول نگهداری سالمندان

فتاح در پاسخ به سوال دیگری درباره جامعه سالمندان تحت پوشش امداد و خدمات ارائه شده به این بخش نیز اظهار کرد: حدود 1 میلیون و 500 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که اکثر آنها را روستاییان تشکیل می دهند و در حال حاضر متاسفانه به غیر از خدماتی که در خصوص معیشت به این سالمندان ارائه می‌شود کمک ویژه ای به آنها نمی شود و تنها برخی از تجهیزات پزشکی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگهداری از سالمندان وظیفه امداد نیست، این وظیفه را در حیطه فعالیت بهزیستی عنوان کرد و افزود: امداد تنها خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد اما نگهداری از این قشر وظیفه سازمان بهزیستی بوده و ما به این موضوع ورود پیدا نمی کنیم.

*کاهش 5 درصدی جمعیت مددجویان امداد/ حمایت امداد از 20 هزار بیمار صعب العلاج و خاص

فتاح از کاهش تعداد مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و بیان کرد: از سال 93 تاکنون 50 تا 60 هزار خانوار تحت پوشش امداد کاهش یافته که علت آن نیز متفاوت است که توانمند شدن این خانواده‌ها و خروج مددجویان به واسطه ازدواج دختران و پسران از پوشش امداد بخشی از این دلایل بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص تعداد بیماران صعب العلاج و همچنین بیماران خاص تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: حدود 15 هزار بیمار صعب العلاج و 4 هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد هستند اما به جز هزینه‌های محدود درمان، کمک ویژه تری را به این بیماران ارائه نمی کنیم و این در حالی است که هزینه‌های این بیماران بسیار زیاد است.

*بسته ویژه مجلس و کمیته امداد برای دختران دم بخت

فتاح درخصوص خدمات جهیزیه ارائه شده از سوی کمیته امداد به دختران در آستانه ازدواج خاطر نشان کرد: سال گذشته 75 هزار دختر جوان در صف دریافت جهیزیه قرار داشتند که این آمار اکنون به 45 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در آخرین دقایقی که بودجه سال 95 کشور بسته می شد کمیسیون تلفیق مقرر کرد که بودجه خاصی را در رابطه با هزینه جهیزیه در اختیار کمیته امداد قرار دهد و همین موضوع سبب شد ما بتوانیم در سال جاری تعداد بیشتری جهیزیه به دختران اهدا کنیم.


با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 تیر 1395، کد مطلب:  1115199  :www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
این طرح اول و اخرش به ضرر مردم تموم میشه مطمن باشید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین