پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اجرایی کردن قانون مجلس مبنی بر اقدامات متقابل، بازسازی راکتورها، افزایش سانتریفیوژها و غنی سازی می توانند به عنوان اقدامات بازدانده و فشاری بر آمریکا تلقی شوند.

شعار سالنوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون تصویب طرح جدید تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا و برخی اقدامات بازدارنده ایران در قبال این مسئله گفت: یک دیدگاهی که در میان برخی مقامات آمریکایی وجود دارد مبنی بر اینکه آن چیزی که باعث شد ایران پای میز مذاکرات هسته ای بیاید، تحریم ها علیه این کشور بود.

وی اظهار داشت: بنابراین آنها معتقدند اگر بتوانند تحریم ها را علیه ایران افزایش دهند و در حوزه های دیگر هم ایران را تحت فشار قرار دهند، کشورمان ناچار به انعطاف نشان دادن در آن حوزه ها می شود.

عضو سابق کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها می گویند ایران در برابر تحریم های هسته ای وادار به مذاکره شد، بنابراین در حوزه های موشکی و حقوق بشر هم می تواند با ما وادار به مذاکره شود، گفت: به نظر من، ما باید رفتاری را از خود نشان دهیم که به آنها نشان دهیم که این دیدگاه با واقعیت موجود سازگار نیست و تحریم ها نمی تواند در عزم و خواسته ملت و نظام ما تاثیرگذار باشد.

شفیعی تصریح کرد: یکی از اقدامات بازدارنده ما می تواند این باشد که طرح جدید تحریم ها علیه ایران را به مسئله برجام ارتباط دهیم که در واقع به این مسئله هم ارتباط دارد؛ چرا که آمریکایی ها نباید اقدامی که مغایر با روح و متن برجام بوده باشد را علیه ایران به کار می گرفتند، بنابراین اگر قرار است که ما فشاری را به آمریکایی ها وارد آوریم از طریق مسئله برجام می توانیم چنین کاری کنیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات بازدارنده ایران می توان به نامه هایی که آقای ظریف به خانم موگرینی ارسال کرد و همچنین اجرایی کردن قانون مصوب مجلس مبنی بر اقدامات متقابل و متناظر با رفتار آمریکایی ها اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: اقدامات بازدارنده ما می تواند با این دیدگاه باشد که چون آمریکایی ها از اجرای تعهداتشان نسبت به برجام سر باز می زنند، ما نیز متقابلا در اجرای تعهداتمان سرباز زنیم و به سمت بازسازی راکتورهای هسته ای، افزایش سانتریفیوژها و افزایش غنی سازی حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: این مجموعه اقدامات را به عنوان اقداماتی نمادین در قبال رفتار اخیر آمریکایی ها بازدارنده می بینم و به نظرم می آید که با این اقدامات می توان فشارها را بر آمریکا افزایش داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 27خرداد 96، کدمطلب:4004685، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
چطور باید درس بگیریم هم ، از جمله اقدامات ضد آمریکایی محسوب می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سوابق نوذر شفیعی :
استاد دانشگاه اصفهان، دانشگاه تهران، دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، دانشگاه آزاد اسلامی، مفسر و تحلیلگر مسائل سیاسی در صداوسیما، روزنامه‌نگار وتحلیلگر سیاسی در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، مدیر کل تحقیقات و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی، مدیر گروه روابط بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات اصفهان. وی نماینده مردم ممسنی و رستم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین