پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
سفیر قطر در آمریکا با رد اتهامات مطرح شده علیه کشورش از سوی امارات مبنی بر دست داشتن اتباع این کشور در حملات تروریستی 11 سپتامبر، تاکید کرد، طبق گزارش تیم تحقیقاتی این پرونده،‌ اماراتی‌ها در میان ربایندگان هواپیماها بودند نه قطری‌ها.

شعار سالیوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا اخیرا مدعی شده، قطر از تندروها حمایت می‌کند و اواسط دهه نود سال‌ها به رهبران آنها پناه داده که در میان آنها خالد شیخ محمد، تروریست مشهور که بعدها به مغز متفکر حملات 11 سپتامبر تبدیل شد نیز دیده می‌شوند.

مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در واشنگتن در واکنش به اظهارات این یوسف العتیبه،‌ گفت: گزارش نهایی هیات تحقیقات درباره حملات 11 سپتامبر به نقش امارات در پولشویی برای تروریست‌های عامل حملات 11 سپتامبر تاکید دارد و اماراتی‌ها از جمله ربایندگان هواپیماهایی بودند که به برج‌ها حمله کردند نه قطری‌ها.

بن حمد آل ثانی افزود:‌ تعداد اسامی اتباع کشورهای تحریم‌کننده قطر در لیست‌های تروریستی آمریکا و سایر لیست‌های بین‌المللی، ده بار بیشتر از تعداد اسامی شهروندان قطری است که در این لیست‌ها دیده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه قطر کشوری مستقل و دارای حاکمیت ملی است، گفت:‌ محاصره اعمال شده از سوی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشور ما با هدف ضربه زدن به استقلال قطر آغاز شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 30خرداد 96، کدمطلب:678480، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین