پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
تا کنون در دادگاه های متعددی در آمریکا احکامی مشابه برای بازماندگان برخی حوادث تروریستی صادر شده است اما با توجه به تعهدات دولت آمریکا به ایران در قرار داد سال 1359 الجزایر ، دولت آمریکا به لحاظ حقوقی توان اجرایی کردن این احکام را ندارد.

شعار سال: قاضی دادگاهی در نیویورک روز گذشته رای به پرداخت شش میلیارد دلار غرامت از سوی القاعده و ایران به قربانیان و بازماندگان حادثه تروریستی 11 سپتامبر داد.

قاضی دادگاهی در نیویوک روز گذشته در حکم خود ایران و القاعده را به پرداخت شش میلیارد دلار جریمه به 110 بازمانده واقعه 11 سپتامبر از جمله خانواده قربانیان و کادر پرواز 175 که به برج جنوبی " مرکز تجارت جهانی" در نیویورک کوبیده شد ، محکوم کرد.

این قاضی آمریکایی در حکم خود با استناد به نتایج تحقیقات کمیته بررسی حادثه 11 سپتامبر در کنگره ، ایران را متهم کرده است که در این حادثه نقش داشته است و رهبران ایران از ماه می 2001 از حمله قریب الوقوع القاعده به اهدافی مهم در خاک آمریکا اطلاع داشته اند.

همچنین دادگاه مدعی شده است که پس از حملات 11 سپتامبر ایران به فراری دادن تعدادی از اعضای ارشد القاعده از افغانستان و پناه دادن به آنها در خاک خود کمک کرده است.

ایران تمامی این اتهامات را رد می کند و خواستار تشکیل کمیته مستقل بین المللی برای بررسی واقعه 11 سپتامبر است ، چرا که از نظر ایران این حادثه ، اقدامی مشکوک بوده است ودولت آمریکا عامدانه اطلاعات زیادی درباره حادثه 11 سپتامبر را ارایه نمی کند و یا به صورت وارونه ارایه می کند.

خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر طبق حکم قاضی می توانند از دولت آمریکا بخواهند تا این مبلغ غرامت را از اموال و دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا پرداخت کنند.

گفتنی است تا کنون در دادگاه های متعددی در آمریکا احکامی مشابه برای بازماندگان برخی حوادث تروریستی صادر شده است اما با توجه به تعهدات دولت آمریکا به ایران در قرار داد سال 1359 الجزایر ، دولت آمریکا به لحاظ حقوقی توان اجرایی کردن این احکام را ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 10 مرداد 91، کد مطلب: 225463: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین